Thursday, March 08, 2007

Τα στοιχεία του εγχειρήματος του «Ελεύθερου Τύπου»

Από νεαρό συντάκτη της εφημερίδας «Ελ. Τύπος» πήρα ένα σημείωμα σχετικά με το εγχείρημα ανανέωσης της εφημερίδας.

«Τον τελευταίο καιρό διαβάζω σε πολλά έντυπα και sites, πληροφορίες και στοιχεία για τις εξελίξεις στην εφημερίδα που δουλεύω. Θα ήθελα να σας μεταφέρω την δική μου εικόνα των πραγμάτων. Κατ’ αρχάς, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι νέοι ιδιοκτήτες του Ελ. Τύπου, η κυρία Γιάννα Αγγελοπούλου, έχει σχέδια για ισχυρές επενδύσεις.

Η φιλοσοφία μου ως δημοσιογράφου με οδηγεί στο να αντιμετωπίζω κριτικά τις ηγεσίες και το management. Επειδή όμως, παράλληλα, έχω το μικρόβιο του ανθρώπου των Media που παρακολουθεί διαρκώς τις διεθνείς εξελίξεις στον Τύπο, μπορώ να πω το εξής: το εγχείρημα της ανανέωσης του Ελ. Τύπου, είναι πολύ ενδιαφέρον γιατί ίσως είναι η μοναδική επένδυση σε εφημερίδα αυτή τη στιγμή, που μπορεί να δοκιμάσει τις προοπτικές των ελληνικών εφημερίδων.

Να σας γράψω λίγα λόγια, που κατά τη δική μου λογική τεκμηριώνουν τα παραπάνω. Πρώτον, οι αρχές της εφημερίδας γίνονται, μετά τις εισηγήσεις των Ισπανών συμβούλων (Innovation) ‘Ανεξαρτησία, Αξιοπιστία’. Μια σημαντική συνέπεια αυτής της αρχής είναι ότι το συντακτικό δυναμικό λειτουργεί ανεξάρτητα από το εμπορικό τμήμα. Είμαι πολύ νέος για να ξέρω πολλά, ωστόσο πιστεύω ότι αυτή η αρχή, έρχεται ενάντια σε τάσεις των τελευταίων χρόνων και θα πρέπει να αγκαλιαστεί από κάθε δημοσιογράφο. Προσωπικά ελπίζω να τηρηθεί και να μην θυσιαστεί στο βωμό της φθίνουσας πορείας των εσόδων των ελληνικών εφημερίδων.

Ένα δεύτερο στοιχείο του νέου Ελεύθερου Τύπου, αν τηρηθούν οι συμβουλές της Innovation, θα είναι μια εντελώς καινούργια φιλοσοφία στην παραγωγή/δημοσιοποίηση του περιεχομένου, δηλαδή της δημοσιογραφικής δουλειάς: ενώ η παραδοσιακή παραγωγή δημοσιογραφικής ύλης στηρίζεται σήμερα στους συντάκτες που καλύπτουν τα υπουργεία της κυβέρνησης, σύμφωνα με την καινούργια φιλοσοφία, οι δημοσιογράφοι θα δουλεύουν με βάση τα ενδιαφέροντα του αναγνώστη/πολίτη. Θα δοθεί, επομένως, μεγαλύτερη έμφαση στα θέματα που αφορούν τη ζωή στην πόλη, τα διεθνή, τα κοινωνικά θέματα.

Τρίτο στοιχείο, η δημοσιοποίηση της δημοσιογραφικής δουλειάς στο Internet, δηλ. το site της εφημερίδας, θα χτισθεί ώστε να αποκτήσει ίση περίπου προσοχή σε σχέση με την έντυπη μορφή».

Γράφει και άλλα η επιστολή του δημοσιογράφου, αλλά η οικονομία του χώρου δεν επιτρέπει την δημοσίευση του συνόλου της. Το παραπάνω απόσπασμα πάντως είναι αρκετό για να δείξει ότι το εγχείρημα του «Ελ. Τύπου» αποτελεί μια πρόταση αναδιάρθρωσης του τρόπου λειτουργίας των ελληνικών εφημερίδων. Αξίζει να το παρακολουθήσουμε...

8 comments:

ΝΧ said...

To πρώτο σχόλιό μου θα ήταν 'δηλαδή , ο ελληνικός τύπος περιμένει την Γ. Αγγελοπούλου για να κάνει ένα βήμα ανανέωσης'. Το δεύτερο σχόλιό μου, κατόπιν ωριμοτέρας σκέψεως, είναι: 'ας κάνει κάποιος ένα βήμα για να δώσει καινούργια ορμή στα Media και ας είναι κάποιος που δεν το περιμέναμε'.

λευτέρης Ν. said...

Ο αριθμός των εφημερίδων είναι πολύ μεγάλος για τα μεγέθη της ελληνικής αγοράς, ο ανταγωνισμός μεταξύ τους οξύς και όχι μόνον. Ακόμα και για τον Θ. Αγγελόπουλο, αυτή η κατάσταση πιθανόν να είναι δύσκολη.

Anonymous said...

Στα δαιδαλώδη επιχειρηματικά συμφέροντα μεταξύ των ολίγων οικογενειών που κυβερνούν αυτόν τον τόπο έχουμε χάσει την πραγματική αποστολή του Τύπου. Να ενημερώνει (αντικειμενικά; – έστω χωρίς να εξυπηρετεί συμφέροντα) τον πολίτη.

ακαδημαϊκός said...

Na δούμε τι θα γίνει από αυτά που λέει η επιστολή του δημοσιογράφου του Ελ. Τύπου. Από την άλλη πλευρά έχουμε σκηνές αποεπένδυσης στα ελληνικά Media, όπως φαίνεται από τις εξελίξεις στον Alpha TV και στην Ελευθεροτυπία.

Αριστείδης Ν said...

Τώρα έχουμε και την αγωγή της Δρούζα κατά του Ελ. Τύπου.

ανεργος δημοσιογραφος said...

Ο κ. Θ. Ρουσόπουλος ποια θέση θα πάρει στην αγωγή Δρούζα κατά Ελ Τύπου;

Anonymous said...

Τιμή και δόξα στους νεαρούς (και ακόμα ρομαντικούς) δημοσιογράφους

Anonymous said...

Ο Πάσχος Μανδραβέλης γράφει για τα ελληνικά ΜΜΕ στην Καθημερινή

«Τα ελληνικά ΜΜΕ είναι η φωτογραφία και ο ιδεολογικός βραχίονας του νεοελληνικού παραλογισμού. Κατ’ αρχήν, σε ολόκληρο τον κόσμο επενδύσεις γίνονται σε αγορές που μεγαλώνουν. Μόνο στη χώρα μας παρατηρήθηκε να πληθαίνουν τα έντυπα σε ευθεία αναλογία με τη συρρίκνωση των πωλήσεών τους. Μόνο στην Ελλάδα τα ΜΜΕ δεν θεωρούνται πρωτίστως επιχειρήσεις, αλλά οφείλουν να έχουν ψηλότερα στην ατζέντα τους άσχετους με την οικονομική βιωσιμότητά τους σκοπούς (αγαθούς και μη).

Oλόκληρο το άρθρο http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_11/03/2007_219062