Thursday, March 15, 2007

Το τέλος του «μέσου καταναλωτή»…

Σε μια πολύ επιτυχημένη εκδήλωση που οργάνωσε το ECR Ελλάς και ο πρόεδρός του Μιχ. Φανδρίδης, αναδείχθηκε από ομιλητές ο «θάνατος» του μέσου καταναλωτή και η ανάδειξη ειδικών «φυλών», με εξειδικευμένα γούστα και εξατομικευμένες απαιτήσεις. Οι καταναλωτές είναι μια μάζα μόνο στο «μυαλό» των τηλεοπτικών «δελτίων ειδήσεων» των 8 μ.μ.

Ο επικεφαλής της διαφημιστικής Lowe κ. James Nass αναφέρθηκε στους καταναλωτές που οδηγούν Cherokee και ψωνίζουν στο Lidle, τη δίψα για εμπειρίες, την ανάγκη του σύγχρονου πολίτη να ζει μια και δύο και τρεις ζωές. Το συνέδριο του ECR Ελλάς, που έχει ως μέλη όλες τις μεγάλες εταιρείες του λιανεμπορίου (σούπερ μάρκετ κλπ), είχε τίτλο «Βελτιώνουμε την ποιότητα της ζωής των καταναλωτών», βάζοντας ως σημείο στίξης και θαυμαστικό και ερωτηματικό.

Οι καταναλωτές έχουν αποκτήσει μεγάλη εξουσία μέσα από τη δύναμη της αγοραστικής τους έκφρασης, αλλά και μέσα από την δυνατότητα να εκφράζουν τα παράπονα τους και τα γούστα τους στην υπερπληθώρα των Media. Η έκρηξη των Μέσων πολλαπλασιάστηκε από την αύξηση της διείσδυσης του Internet.

Η ποιότητα των υπηρεσιών και προϊόντων που παρέχουν οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου έχει μεγάλα περιθώρια βελτίωσης. Το ασθενές και κατακερματισμένο καταναλωτικό κίνημα της χώρας μας, δεν είναι σε θέση να ασκήσει ουσιαστική παρέμβαση. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού περνάει μια περίοδο δυσκολιών, ενώ οι εντεταλμένες αρχές για τους ελέγχους ομολογούν ότι έχουν έλλειψη μέσων. Όλα τα σημάδια δείχνουν ότι ο Έλληνας καταναλωτής δεν είναι ικανοποιημένος από την ποιότητα των υπηρεσιών και προϊόντων που απολαμβάνει. Είναι ζήτημα χρόνου να διαφανεί ποιοι φορείς θα καταφέρουν να ανταποκριθούν στην πρόκληση των καιρών, καθώς το κοινό πληρώνει τιμές Ευρωπαϊκής Ένωσης για να παίρνει βαλκανική εξυπηρέτηση.

8 comments:

Αγις Ηλιάδης said...

Δεν πρέπει να περιμένουμε τα μεγάλα σούπερ μάρκετ να βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής του καταναλωτή. Τα περισσότερα επιδίδονται σε προκλητική αισχροκέρδεια , με χαμηλής ποιότητας προϊόντα

συνταξιούχος said...

Μου περιέγραφαν πρόσφατα την κατάσταση των καταναλωτικών οργανώσεων... Ευτυχώς υπάρχουν και κάποιες εξαιρέσεις, που δυστυχώς δεν αρκούν για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα των καταναλωτών.

ανεστης said...

Ο Έλληνας καταναλωτής είναι δυσαρεστημένος με την εξυπηρέτηση αλλά... δεν ανοίγει ούτε μύτη! Εξακολουθεί να ωνίζει στις επιχειρήσεις που ξέρει ότι τον εξαπατούν, που ξέρει ότι δεν διαθέτουν customer service δεν διαμαρτύρεται, δεν απαιτεί. Κι αυτός είναι ο λόγος που έχουμε γανικά τόσο κακό επίπεδο υπηρεσιών. Γιατί όλες σχεδόν οι επιχειρήσεις κόβουν λειτουργικά κόστη πρωτίστως από αυτές ακριβώς τις υπηρεσίες. Τζάμπα τόσα σεμινάρια, τόσες διαλέξεις, τόσοι ξένοι προσκεκλημένοι...

ανεστης said...

και συγγνώμη αν δεν σκέφτομαι positive! θα αρχίσω όμως Στάθη μου, αμέσως μόλις δω αυξημένη συμμετοχή σε καταναλωτικές οργανώσεις απο τους οδηγούντας 4Χ4 νεόπλουτους

βακχος said...

200 kila σαπια κρέατα στον φοβερό 'Διόνυσο'!!!

εδώ παρίσι said...

Η Γαλλία έχει τέσσερις καταναλωτικές οργανώσεις, που είναι ανεξάρτητες. Η Ελλάδα διαθέτει 70, που είναι κρατικοδίαιτες.
Με αυτά τα δεδομένα, γιατί να απορούμε για την ποιότητα στις υπηρεσίες προς τον καταναλωτή.

αναχωρητης said...

Η ποιότητα της ζωής στην Ελλάδα είναι στα χέρια των πολυεθνικών και των πολιτικών.

orgismenos katanalotis - Οργισμένος Καταναλωτής said...

Συγνώμη αλλά θα ήθελα να διαφωνήσω με την άποψη ότι ο Έλληνας καταναλωτής έχει εξουσία. Εγώ πιστεύω το αντίθετο. Θεωρώ πως δεν γνωρίζουμε τη δύναμη που έχουμε. Ας μην ξεχνάμε ότι ο καταναλωτής είναι αυτός που έχει το χρήμα (λίγο ή πολύ) και καθημερινά, χωρίς να σκεφτεί και να συγκρίνει στις περισσότερες περιπτώσεις, το καταθέτει αβίαστα σ’ αυτούς που σκοπό τους έχουν να πλουτίσουν σε μια νύχτα.
Στην υπόλοιπη Ευρώπη ο καταναλωτής δεν θα αγοράσει το προϊόν που έχει ακριβύνει έστω και λίγα λεπτά. Θα περιμένει μέχρι η τιμή του να πέσει. Και αυτό όχι γιατί τον καθοδηγεί κάποια οργάνωση, αλλά γιατί ο ίδιος έχει αποκτήσει συνείδηση και δεν αφήνει τις εταιρείες να του πάρουν τα χρήματά του απ’ την τσέπη του. Αυτό νομίζω πως είναι κάτι που πρέπει να αλλάξουμε στην Ελλάδα και να μην περιμένουμε απ’ τους πολιτικούς να συγκρατήσουν τις τιμές. Μια τέτοια σκέψη είναι τουλάχιστον αφελής.
Όσο για τις τιμές των προϊόντων στην Ευρώπη γενικότερα δεν γνωρίζω, αλλά για την Γερμανία που τυγχάνει να ζω, θα ήθελα να σας πληροφορήσω ότι είναι πολύ πολύ χαμηλότερες απ’ ότι στην Ελλάδα.