Friday, May 18, 2007

Δηλώστε ενδιαφέρον για το τομίδιο «Ποιο μοντέλο κατανάλωσης και πολυτέλειας ακολουθείτε;»


Επειδή υπήρξε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από αναγνώστες του blog μου και επειδή το βιβλιάκι δεν διατίθεται στην αγορά, έχουμε μια προσφορά για τους φίλους αυτής της στήλης: θα διατεθούν 20 τομίδια στους φίλους που θα δηλώσουν το σχετικό ενδιαφέρον στο s.haikalis@comm-effect.gr

Ζούμε στην εποχή όπου έχοντες Grand Cherokee ψωνίζουν στο Lidl και κάτοχοι Porche Cayenne ντύνονται στο Zara. Ας ανοίξουμε μια interactive συζήτηση, καθώς η σύγχρονη καταναλωτική συμπεριφορά έχει στενή σχέση με τη Γνώση.

4 comments:

Ν.Γεωργάκης said...

Πειράζει να κάνω το ανάποδο και να ψωνίζω σε μαγαζιά Hermes, οδηγώντας ένα Hundai;

George said...

Η αλλοπρόσσαλη καταναλωτική συμπεριφορά που επισημένεται, οφείλεται κατά κύριο λόγο στην έλλειψη παιδείας και στην προσωρινή ικανοποίηση απωθημένων των ανθρώπων που ενεργούν κατά αυτόν τον τρόπο. Όπως υπήρχαν παλιά οι μετανάστες που δουλεύανε ένα χρόνο μέσα στη στέρηση για να αγοράσουν ή και να "νοικιάσουν" ακόμα μια MERCEDES και να έρθουν το καλοκαίρι για λίγες μέρες στο χωριό και να δείξουν επιτυχημένοι, έτσι και σήμερα υπάρχουν άνθρωποι που εκμεταλλευόμενοι δυνατότητες leasing ή με δάνεια και προχωρούνε σε εξεζητημένες αγορές για να επιδειχτούνε, αλλά κάνουν οικονομία σε πράγματα τα οποία εκτιμούν ή ιεραρχούν ως δευτερεύοντα. Η σημαντική διαφορά του τότε με το σήμερα είναι η εύκολη δυνατότητα εύρεσης των πόρων για τέτοιες αγορές, τα οποία το τραπεζικό marketing τα παρουσιάζει σα λαχεία.
Ο άλλος παράγοντας που συναντά κανείς είναι ότι άνθρωποι οι οποίοι απέκτησαν λεφτά σε σύντομο χρονικό διάστημα είτε από "τσιγγουνιά" (βάζοντας και την καλή έννοια της τσιγγουνιάς)είτε από εγωισμό ότι κανείς δεν μπορεί να τους κοροιδέψει (θεωρώντας ότι είναι κοροϊδία να δίνεις 50€ για ένα κρασί "Κτήμα Κατσαρού" την ώρα που το LIDL έχει ωραιότατο κρασί με 5€ τα 3 λίτρα)ξοδεύουν σε άλλα πράγματα που εκτιμούν ότι αξίζει πολλά και σε άλλα πάνε στα "φτηνά".
Όπως και να το κάνουμε η μέση τάξη είναι μια πολύ μπερδεμένη κατάσταση, η οποία όπως και να τη δεις παρουσιάζει ενδιαφέρον

αρχιτέκτων said...

Η αισθητική δεν ταυτίζεται με την πολυτελή κατανάλωση! Πότε θα περάσει αυτό το μήνυμα στους έλληνες;

Νίκος Β. said...

To πιάσαμε το υπονοούμενο... Αρκετοί από τους εγχωρίους επισκέπτες της Μυκόνου, έχουν κοινά χαρακτηριστικά με τους Ρώσους τουρίστες στις ακτές της Βαλκανικής...