Monday, December 03, 2007

AIDS στην Ελλάδα, ή γιατί η επικοινωνία δεν είναι (μόνο) Ντάβλας, Ψινάκης, κλπ.


Σε όλη την Ευρώπη πέφτουν τα ποσοστά του AIDS, αλλά αντίθετα στην Ελλάδα ανεβαίνουν... Άλλη μια περίπτωση όπου υποτιμάται στη χώρα μας η αξία της πληροφόρησης και της επικοινωνίας. Έχω επαγγελματικό ενδιαφέρον για το θέμα, αλλά «τεστάρετε» τα παρακάτω και πιθανόν να συμφωνεί με αυτά ένας μεγάλος αριθμός πολιτών.

Η υπόθεση εργασίας που κάνω σε αυτό το post -και υπάρχουν δεκάδες τρανταχτά παραδείγματα- είναι η εξής: ίσως η χώρα πετάει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για «επικοινωνία» υποθέσεων που είναι ασήμαντες ή άχρηστες, αλλά είναι κοντόφθαλμη στην πληροφόρηση για «καυτά» ζητήματα της κοινωνίας. Στη συνέχεια αναφέρονται μερικά παραδείγματα που μου έρχονται στο μυαλό:

AIDS: το αρμόδιο ΚΕΕΛ-ΠΝΟ εδώ και μερικά χρόνια έχει κατεβάσει σημαντικά τις «στροφές», λόγω έλλειψης πόρων.

ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ: η Ελλάδα είναι από τις πιο αυτοκαταστροφικές χώρες στην υπερβολική κατανάλωση ενέργειας και στην παράλογη/σπάταλη χρήση πηγών ενέργειας. Η πληροφόρηση είναι ελάχιστη, πέραν των κραυγών κατά της ΔΕΗ, γιατί δεν μας δίνει φθηνό ρεύμα για να το ξοδεύουμε ασκόπως.

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ: το κράτος δαπανά δισεκατομμύρια ευρώ για έργα διευκόλυνσης του πολίτη, κυρίως έργα Πληροφορικής, αλλά δεν έχει μερικές εκατοντάδες χιλιάδες για να γνωστοποιήσει την λειτουργία τους (το θέμα αυτό θα ήθελε ανάλυση, αλλά, πιστέψτε με, έχω πάρα πολλά στοιχεία).

ΠΟΛΥΦΑΡΜΑΚΙΑ: προχθές ο επικεφαλής κάποιου εργοδοτικού φορέα είπε πολύ παραστατικά αυτό που το έχουμε ακούσει πολλές φορές: η Ελλάδα έχει κατανάλωση φαρμάκων, ως να είχε πληθυσμό 35 εκατομμυρίων.

ΤΕΧΝΟΦΟΒΙΑ: η έλλειψη πληροφόρησης έχει συμβάλει, ώστε η Ελλάδα να εμφανίζεται σε έρευνες ως η πιο τεχνοφοβική χώρα της Ευρώπης!

Ένα στοιχείο υπανάπτυξης της χώρας είναι ότι δαπανά πολλά δις ευρώ σε τσιμέντα (κατασκευή δρόμων κλπ), αλλά επενδύει πολύ λιγότερα σε «ήπιες» (soft) δράσεις για την ανάπτυξη των υπηρεσιών που πρέπει να συνοδεύουν την κατασκευή υποδομών. Η επικοινωνία μιας υπόθεσης, η πληροφόρηση των πολιτών, η αποκατάσταση «ανθρώπινων δικτύων εμπιστοσύνη» δεν είναι «φρου-φρου και αρώματα» δεν είναι κόλπα για να κονομήσουν οι διαφημιστές και οι PRίστες… Μπορεί στην Ελλάδα να υπάρχουν τρανταχτές στρεβλώσεις σε αυτό τον τομέα, και σ’ αυτό έχουμε ευθύνη και εμείς που δραστηριοποιούμαστε σε αυτό το χώρο. Παρόλα αυτά, όμως, οι πολιτισμένες χώρες διαθέτουν αναλογικά ένα ποσόν για την πληροφόρηση σχετικά με οποιοδήποτε θέμα...

Η αποστολή του Μηνύματος και η πληροφόρηση δεν είναι ένα δευτερεύον θέμα, αλλά μια δράση στρατηγικής. Για τις κοινωνίες, είναι ζήτημα επιβίωσης. Θα ήταν άδικο να μην σημειώσω ότι θεωρώ πως ο κ. Γ. Ντάβλας κάνει καλά τη δουλειά του, είναι επαγγελματίας στο χώρο του. Το γεγονός ότι σε αρκετούς μπορεί να υπάρχει σύγχυση ανάμεσα στη δουλειά του κ. Ντάβλα και της επικοινωνίας μιας υπόθεσης, ενός ζητήματος, αυτό δεν είναι πρόβλημα του συγκεκριμένου επαγγελματία και των συναδέλφων του, αλλά όλων ημών των υπολοίπων…

1 comment:

DPurpler said...

Σχετικά με την τεχνοφοβία, εγώ θα έλεγα μάλλον ότι δεν υπάρχει απλά έλλειψη ενημέρωσης, υπάρχει αντί-διαφίμηση!
Προβάλλονται μόνο τα αρνητικά πχ του Οντερνετ χωρίς καμία αναφορά στα πολύ περισσότερα ΙΜΗΟ πλεονεκτήματά του.