Tuesday, February 05, 2008

Αύξηση της εμπιστοσύνης στα Media,… όχι στην Ελλάδα


Η έρευνα Trust Barometer της εταιρείας Edelman (που εκπροσωπεί στην Ελλάδα η ημετέρα Communication Effect) καταγράφει, μάλλον για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια, μια αύξηση της εμπιστοσύνης στα media. Η αλήθεια είναι ότι, αν θα θέλαμε να μην προδώσουμε την ουσία της έρευνας, θα έπρεπε να δώσουμε αρκετές διευκρινίσεις:

-η έρευνα πραγματοποιείται σε πολλές χώρες της υφηλίου, μεταξύ προσώπων που έχουν υψηλό μορφωτικό και εισοδηματικό επίπεδο, δηλαδή, ατόμων που είναι opinion leaders και πολλαπλασιαστές κοινής γνώμης.

-στην πραγματικότητα, τα mainstream media κερδίζουν αρκετή από την αξιοπιστία που είχαν απωλέσει τα προηγούμενα χρόνια, αλλά παράλληλα παρατηρείται αύξηση της αξιοπιστίας των social media.

-η κλίμακα της αξιοπιστίας διαφέρει από περιοχή σε περιοχή, π.χ. η διαφορά είναι σημαντική ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, καθώς και την Ασία (Κίνα, Ινδία, κλπ).

-αξιοσημείωτες είναι οι τάσεις στις χώρες BRIC (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα), όπου τα mainstream media είναι χαμηλότερης αξιοπιστίας, ενώ έχουν μεγαλύτερο βάρος τα blogs και τα social media.

Δεν υπάρχουν στοιχεία για την Ελλάδα. Τα τελευταία γεγονότα, όμως, δεν έχουν αφήσει αμφιβολία ότι τα εγχώρια media μπορεί να διατηρούν υψηλή επιρροή, αλλά έχουν υποστεί ρωγμές ως προς την αξιοπιστία τους.

2 comments:

Khlysty said...

Ενδιαφέρουσα η έρευνα, κυρίως για το γεγονός ότι αποδεικνύει ότι τα media μπορούν να έχουν ουσιαστικό ρόλο, κάτι που αναγνωρίζεται από τους συμμετέχοντες. Ελλάδα, ακούς;...

ανεστης said...

Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε και την ερμηνεία για κάθε διαφορετική χώρα. Φαντάζομαι οτι η αξιοπιστία των mainsteam media θα εξαρτάται κατα πολύ απο την πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα και το νομικό πλάισιο που καθορίζει πιθανά το ποιοί μπορούν να έχουν Μέασ και ποιοι όχι..