Σύμφωνα με μια (αδημοσίευτη) έρευνα που είχαν κάνει συνεργάτες μου, στην Ελλάδα έχουμε πάνω από 50 καταναλωτικές οργανώσεις, όταν στη Γαλλία, τη Γερμανία, και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, είναι μονοψήφιες… Σε μια συνέντευξη του δημοσιογράφου Δημ. Μαρκόπουλου –που είχε δημοσιεύσει παλιότερα το knowhow.gr-, αναφερόταν ότι ένα από τα πολύ ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά στη χώρα μας, είναι ότι πολλές καταναλωτικές οργανώσεις λαμβάνουν επιδοτήσεις από το υπουργείο Ανάπτυξης, δηλαδή, το υπουργείο που κατά κανόνα πρέπει να έχουν στο «μικροσκόπιο».
Θα είχατε ακούσει παλαιότερα το επεισόδιο, όπου ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή είχε καταγγείλει μια «καταναλωτική οργάνωση», η οποία «μαγείρευε» στοιχεία. Επιπλέον θα έχετε προσωπική άποψη για ορισμένες από αυτές τις οργανώσεις, με βάση (και) τη δημόσια παρουσία εκπροσώπων τους σε τηλεοπτικές εκπομπές.
Ως καταναλωτής, έχω την αίσθηση και την πληροφόρηση ότι υπάρχουν ορισμένες καταναλωτικές οργανώσεις που «το παλεύουν», αλλά αγωνίζονται μέσα στο δύσκολο περιβάλλον των κρατικών επιδοτήσεων. Μέσα σε αυτό το κλίμα, δεν είναι καθόλου παράδοξο ότι όλη η Ελλάδα (και όχι μόνο η κυβέρνηση) κάνει τα στραβά μάτια, σε αυτά που αποκαλύφθηκαν για το βίο και την πολιτεία (και τα τεράστια έσοδα) των βυτιοφόρων…
Να μην τα βάζουμε, λοιπόν, μόνο με τα κόμματα ή με τον Α. Τσίπρα (που τις τελευταίες εβδομάδες δέχεται πάμπολλες επιθέσεις για πολλά που έχει κάνει, αλλά και αρκετά που μάλλον δεν έχει πράξει). Μπορούμε να γραφτούμε σε κάποια καταναλωτική οργάνωση ως απλά μέλη, να δώσουμε μια συνδρομή, να είμαστε επικριτικοί αν δούμε κάτι ανάρμοστο... Πάνω απ’ όλα, όμως, ας κάνουμε κάτι ως καταναλωτές, στο βενζινάδικο, το εστιατόριο, το super-market (γιατί, π.χ. το Α-Β Βασιλόπουλος έχει τόσα πολλά προϊόντα χωρίς τιμές;…). Για να υπάρχουν τόσα πολλά «κρυφά» μονοπώλια γύρω μας και τόσοι πολλοί κερδοσκόποι, δεν μπορεί να ευθύνεται μόνο ο πρωθυπουργός ή το body language του Γ. Παπανδρέου…
(η φωτο είναι από το flickr.com)
No comments:
Post a Comment