Στις μεγάλες αγορές των ΗΠΑ και της Ευρώπης, οι Δημόσιες Σχέσεις όχι μόνο έχουν σημαντική ανάπτυξη, αλλά κερδίζουν συνεχώς μερίδιο σε σχέση με άλλες περιοχές της επικοινωνίας. Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους. Στην Ελλάδα, η ισχυρή παρουσία των media, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο κατανέμει την αγοραστική του δύναμη το Κράτος, είναι δύο λόγοι για τους οποίους διαφαίνεται υστέρηση στην εκδήλωση αυτών των τάσεων.
Η ανάπτυξη των Δημοσίων Σχέσεων έχει τις ρίζες της μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όπως εξηγούν τέσσερις «πατριάρχες» του κλάδου, που τo PR Week είχε την ιδέα να συγκεντρώσει. Την «περιγραφή» της συζήτησης καταγράφει ο Richard Edelman, της ομώνυμης εταιρείας, που εκπροσωπείται στην Ελλάδα από την Communication Effect.
To ενδιαφέρον για τη χώρα μας είναι ότι, παρά τις ιδιομορφίες της εγχωρίας αγοράς, οι πολυεθνικές εταιρείες – πελάτες απευθύνονται σε εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων για να αναθέσουν σημαντικές τους υποθέσεις, «μεταφέροντας» τις πρακτικές των μητρικών τους επιχειρήσεων. Θέματα όπως η διαχείριση κρίσεων, η δημιουργία σχέσεων με φορείς της κοινωνίας και του κράτους είναι ζητήματα που οι διεθνείς οργανισμοί τα αναθέτουν σε συνεργάτες, που διαθέτουν τεχνογνωσία και εμπειρία. Και αυτοί είναι μόνον οι εταιρείες δημοσίων σχέσεων.
(η φωτο είναι από το flickr.com)
No comments:
Post a Comment