8. ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΤΑ STARBUCKS, ΠΑΡΑ ME ΚΛΑΣΣΙΚΑ MEDIA… ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΤΟΥ TIME
To επιχειρηματικό μοντέλο, σύμφωνα με το οποίο τη δημοσιογραφική έρευνα και τη δουλειά την πληρώνει ο αναγνώστης/ακροατής ή η διαφημιστική καταχώρηση, βρίσκεται υπό κατάρρευση. Ήδη έχουν εμφανισθεί απόπειρες να καταβάλουν το κόστος της παραδοσιακής δημοσιογραφικής δουλειάς τα Mc Donalds ή τα Starbucks, δηλαδή κάποιες εταιρείες, που εμφανίζονται με το ρόλο του αποκλειστικού χορηγού.
Είναι ενδιαφέρον ότι οι απόψεις αυτές, δεν είναι η τοποθέτηση κάποιου blogger, αλλά ενός κλασσικού δημοσιογράφου του περιοδικού Time, του James Poniewozik. Εξηγεί γιατί, κατά την γνώμη του, το σημερινό μοντέλο λειτουργίας της ενημέρωσης δεν έχει μέλλον και ποιες μπορεί να είναι οι μορφές πληροφόρησης που θα το αντικαταστήσουν. Μέσα σε όλα αυτά, έχει ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε τη σκέψη του, για το πώς θα μετεξελιχθεί η δουλειά του δημοσιογράφου.
Οποίος θέλει να βρει περισσότερες υποθέσεις για το πώς θα εξελιχθεί η δημοσιογραφία και η ενημέρωση, μπορεί να μελετήσει την αναπτυσσόμενη δραστηριότητα του content marketing. Με λίγα λόγια, το κάθε brand (επιχείρηση ή πρόσωπο) θα υποχρεώνεται ολοένα και περισσότερο να γίνεται το ίδιο «εκδότης», δηλαδή, να παράγει περιεχόμενο, πολυμεσικό content. Αυτή η ανάλυση εξηγεί ότι πολλοί επαγγελματίες, με αντικείμενο παραπλήσιο αυτού που ξέραμε ως «δημοσιογράφο», θα εργάζονται για επιχειρήσεις, οργανισμούς, πρόσωπα (stars, πολιτικούς κλπ).
Υ.Γ.: Διαβάζοντας το παραπάνω άρθρο του Time, είδα για άλλη μια φορά την τεράστια διαφορά ανάμεσα στο έντυπο και το Διαδίκτυο. Για πρώτη φορά διάβασα το άρθρο στο έντυπο Time, ταξιδεύοντας το καλοκαίρι, μέσα σε ένα πλοίο στο Αιγαίο. Ήταν ένα ωραίο άρθρο που έπιανε μια σελίδα. Όταν το αναζήτησα στην online έκδοση του Time, το ίδιο κείμενο είχε δεκάδες links, που και αυτά είχαν το καθένα δεκάδες links, δηλαδή, ένα μονοσέλιδο άρθρο είχε «διασταλεί» και μπορούσα να διαβάσω εκατοντάδες σελίδες γύρω από το ίδιο θέμα…
*photo via flickr*
1 comment:
Η έντυπη μορφή εκ των πραγμάτων προωθεί τη μία άποψη (του αρθρογράφου) και την αυθεντία του δημοσιογράφου. Αντιθέτως, η ηλεκτρονική έκδοση υποχρεώνει σε αναζήτηση και πολεμά τη λογική της αυθεντίας.
Post a Comment