Tuesday, May 25, 2010

O Έλληνας ξενοδόχος που έκανε τον online επισκέπτη, βασιλιά


Είναι από τα νέα, που ευφραίνουν το χειλάκι μας στις μέρες που περνάμε: Ένα ελληνικό ξενοδοχείο, το Galaxy Iraklio Hotel της Κρήτης, κατατάχθηκε πρώτο από πλευράς θετικών σχολίων από πελάτες, στο παγκόσμιο δίκτυο της Expedia.com, που είναι το μεγαλύτερο online ταξιδιωτικό πρακτορείο στον κόσμο. Το Expedia 2010 Insiders’ Select™, συγκεκριμένα, αναδεικνύει με συγκριτικό τρόπο τις κορυφαίες επιλογές του κοινού, ανάμεσα σε περίπου 114,000 καταλύματα σε όλον τον κόσμο. Πρόκειται για μία ετήσια αξιολόγηση από τους πελάτες της Expedia, οι οποίοι έχουν επισκεφτεί τα ξενοδοχεία και στη συνέχεια βαθμολογούν τις υπηρεσίες, τις εγκαταστάσεις, τη σχέση ποιότητας-τιμής και τη συνολική φιλοξενία τους.

Το πρώτο συμπέρασμα από τη διάκριση αυτή είναι ότι ο ελληνικός τουρισμός έχει πολλά περιθώρια ακόμη στη μάχη του με την ποιότητα. Ορισμένοι Έλληνες επιχειρηματίες του τουρισμού, έχουν τις προϋποθέσεις να κάνουν τη θετική έκπληξη. Το δεύτερο συμπέρασμα είναι ότι το online booking μπορεί να δώσει καινούργιες ευκαιρίες στον ελληνικό τουρισμό. Επ' αυτού, είναι ενδιαφέροντα τα στοιχεία που άκουσα από στέλεχος που ασχολείται με την online υποστήριξη τουριστικών μονάδων (σ' ευχαριστώ Π.Α.). Το τρίτο, εξίσου ενδιαφέρον, αφορά τη νοοτροπία που οδήγησε το ξενοδοχείο Iraklio Galaxy σε αυτή τη σημαντική διάκριση: «Συμπεριφερόμαστε στον πελάτη σαν να είναι βασιλιάς», μου μετέφεραν άνθρωποι που γνωρίζουν τη φιλοσοφία του επικεφαλής του ξενοδοχείου. Η συνεργασία με την Expedia.com μου είχε δώσει πρόσβαση στα στοιχεία, αλλά τα κοινωνικά δίκτυα μου μετέφεραν την ατμόσφαιρα από την ανθρώπινη ιστορία, που βρίσκεται πάντοτε πίσω από κάθε επιτυχία.

Όλα τα στοιχεία για το συγκεκριμένο ξενοδοχείο, δείχνουν ότι η επιτυχία του δεν οφείλεται στην πολυτέλεια, τις υπερβολές ή το show off. Αποδίδεται στην αντίληψη, ότι δίνει τις καλύτερες υπηρεσίες για το κόστος που καταβάλει ο επισκέπτης, ο τουρίστας. Οφείλεται στη αντίληψη του να δώσουμε κάτι παραπάνω σε επίπεδο ποιότητας, χωρίς να διαταράσσεται η οικονομική σχέση, που πρέπει να καλύπτει αυτή τη δραστηριότητα. Λίγο το φιλότιμο (που δεν χάθηκε τελείως), λίγο η αίσθηση ότι πρέπει να κάνουμε κάτι παραπάνω στην περίοδο της κρίσης, όλα αυτά μπορούν να γίνουν γενναίος τροφοδότης του τουρισμού μας. Αν μειώσουμε 10% τις τιμές και αυξήσουμε 20% την ποιότητα, τότε δεν θα αποτελεί θαύμα αυτό που θα συμβεί. Αντιθέτως, θα είναι το χρονικό μιας προαναγγελθείσας επιτυχίας, η οποία μέσα στο γκρίζο κλίμα θα λάβει πολλαπλασιαστικές διαστάσεις. Θα είναι το καλύτερο δυνατό παράδειγμα για όλους όσοι παρέχουν υπηρεσίες σε αυτή τη χώρα.

7 comments:

Erisadesu said...

" Το πρώτο συμπέρασμα από τη διάκριση αυτή είναι ότι ο ελληνικός τουρισμός έχει πολλά περιθώρια ακόμη στη μάχη του με την ποιότητα"

Είναι δύσκολο για πολλές περιοχές να φτάσουν την ποιότητα των ξενοδοχείων της Κρήτης.

Στη Χαλκιδική όπου έχω εργαστεί για παράδειγμα το καλύτερο ξενοδοχείο έχει τις υπηρεσίες του χειρότερου ξενοδοχείου της Κρήτης. Ακόμη και τα μεγάλα ξενοδοχεία έχουν μεγάλες ελλείψεις στο θέμα εξυπηρέτησης πελατών.

Η Κρήτη έχει σηκώσει τον πήχη πολύ ψηλή σε θέματα ποιοτικού τουρισμού. Ωστόσο για να φτάσει στο επίπεδο που είναι πέρασε αρκετός καιρός και εργάστηκε πολύς κόσμος γι αυτό... Κάτι που σε άλλα μέρη της Έλλάδος δεν μπορούν να το καταλάβουν και επιλέγουν την μέθοδο της αρπαχτής.

YIANNIS G. ECONOMOU said...

Στάθη σε ευχαριστούμε για την κάλυψη και για τα καλά λόγια! Στη διάθεσή σου να μας επισκεφθείς και να έχεις κι εσύ μια όμορφη εμπειρία στο ξενοδοχείο μας!
Γιάννης Γ. Οικονόμου
Ιδιοκτήτης - Galaxy Hotel Iraklio & Galaxy Villas

Στάθης Χαϊκάλης said...

@elisabetsu-chan, με τη δική σου συμβολή, με άλλων και τη δικη μου, θα καταλάβουν στην Χαλκιδική, ίσως και στην πατρίδα μου τη Ζάκυνθο, oτι τα standards της κρήτης δεν επιτεύχθηκαν από τύχη. Οι άνθρωποι το παλεύουν και αρκετοί από αυτούς είναι ε-παγ-γελ-μα-τίες

@Yiannis G. Economou, μπράβο Γιάννη. Από τη μια ένοιωσα καλά γιατί, μέσα στη μούχλα αυτής της περιόδου, μας έδωσες καλά νέα.
Από την άλλη, πιστεύω ότι έκανες κάτι που είναι ένα καλό παράδειγμα για πολλούς άλλους επιχειρηματίες του τουρισμού.
Να συνεχίσεις, γιατί εμείς εδώ στο Internet, είμαστε απαιτητικοί.
Θα επιχειρήσω να έλθω να σε γνωρίσω, είναι από τις ευχάριστες στιγμές να συναντώ τέτοιους ανθρώπους. Κράτα γερά

Anonymous said...

Εξίσου σημαντικό είναι πως μέχρι να γίνει η βράβευση το συγκεκριμένο site δεν είχε ακουστεί πουθενά. Το οποίο σημαίνει πως μια ολόκληρη αγορά έχει λάθος προτεραιότητες και πως ο ειδικός Τύπος δεν κάνει καλά τη δουλειά του.

Erisadesu said...

τα παραδείγματα κακής διαχειρίσεις και εκμετάλλευσις ευκαιριών για ανοίγματα στις αγορές είναι χαρακτηριστικά. Νομίζω ότι έχουμε αναγάγει σε επιστήμη αυτή την ικανότητά μας.

Μόνο οι ιδιωτικές προσπάθειες γίνονται σωστά και οργανωμένα αλλά φυσικά δεν είναι αρκετές και όλες οι ευκαιρίες μένουν ανεκμετάλλευτες.

Panos Ladas said...

Στάθη, να βάλουμε και το link που επιβεβαιώνει την είδηση: http://www.expedia.com/daily/promos/hotel/InsidersSelect/default.asp

Το ξενοδοχείο έχει μόνο 3 reviews από επισκέπτες στο expedia αυτή τη στιγμή αλλά στο tripadvisor έχει πολύ περισσότερα και επιβεβαιώνει τη καλή του φήμη.

Μπράβο στους ιδιοκτήτες (και ας μάθουμε κάτι από αυτούς ;) )

Στάθης Χαϊκάλης said...

@Panos Ladas, καλή ιδέα Πάνο, αξίζει η αυθόρμητη στήριξη κάποιων που δείχνουν το δρόμο