Monday, January 09, 2012

4 γκρίζες ζώνες στα social media. Μια «συλλογή» από το Στ. Χαϊκάλη


Στην Ελλάδα , ως συνήθως, θα χωνέψουμε αυτές τις τάσεις μετά 1-1,5 χρόνο. Παρότι οι αναρτήσεις που αναφέρονται παρακάτω είναι «αμερικάνικες», εντούτοις τα επιχειρήματα έχουν αυτόνομη βαρύτητα. Έτσι ο καθένας μας είναι σε θέση να αντιληφθεί  πόσο μεγάλη είναι η ανάγκη να  εφαρμόσει κάποια από αυτά, όχι μόνο στη δουλειά του, αλλά και στη ζωή του...

1.       ΒΑΛΤΕ ΦΡΕΝA ΚΑΙ ΦΙΛΤΡA  ΣΤΗΝ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΕ  ΤΑ SOCIAL MEDIA:  Τελείωσε η εποχή της αθωότητας  και του ενθουσιασμού , λέει ο Economist εδω.  Υπάρχει τόσος θόρυβος στο οικοσύστημα των social media, αλλά και τόσο μεγάλη παρουσία της «εξουσίας», του κατεστημένου, ώστε η (αναγκαστική) παρουσία μας , απαιτεί να έχουμε πολλά φρένα, αλλά και πολλά (επαγγελματικά, μάλλον) φίλτρα.

2.       ΓΙΑΤΙ ΤΑ SOCIAL MEDIA ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΣ: Διαβάστε  λέξη προς λέξη τούτη την ανάλυση. Μην μείνετε μόνο στον τίτλο. Η ανάρτηση αυτή δημοσιεύεται σε ένα site το οποίο ανήκει (ή χορηγείται αποκλειστικά) από την American Express και όχι από κάποιους ακτιβιστές της Occupy Wall Street.

3.       ΤΟ ΠΙΟ ΩΡΑΙΟ ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑ, ΑΥΤΟ ΧΩΡΙΣ ΤΟ I-PHONE:  Η «ζημιά» την οποία κάνει το παρατεταμένο ή διαρκές  «κόλλημα» στα social media, μας σπρώχνει να (ξανά) μάθουμε πώς λειτουργεί  ο εγκέφαλος... Το λιγότερο που εισφέρει αυτή εδώ η ανάλυση , είναι που μας παροτρύνει να δούμε ένα ηλιοβασίλεμα, χωρίς να το φωτογραφίσουμε με το i-Phone.

4.       ΤΡΥΠΕΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ, ΤΡΥΠΕΣ ΠΑΝΤΟΥ...
Το post αυτο κάνει μια λεπτομερέστερη καταγραφή των κινδύνων που αφορούν σε πρόσωπα, Οργανισμούς, εταιρείες προϊόντα.

1 comment:

ο δείμος του πολίτη said...

Θα συμφωνήσω ότι τα social media με τον τρόπο που δρουν σήμερα αλλάζουν το status quo και τούτο σε μια ιδιαίτερα δύσκολη εποχή. Ως κατεξοχήν εργαλείο της μεσαίας τάξης ουσιαστικά ενισχύει τον ανταγωνισμό, ενίοτε σε εξωφρενικό σημείο. Αλλά αποτελούν και μία αναγκαιότητα για την εμφάνιση νέων δραστηριοτήτων, για δημοσιοποίηση νέων καταστάσεων.
Ένα απλό παράδειγμα, βιωματικό. Χωρίς τα social media δε θα μπορούσα να βγω στην αγορά για το νέο μου βιβλίο (που έχει σχετικά δύσκολο θέμα). Και φυσικά κάποια βιβλιοπωλεία ή εκδοτικοί οίκοι, θα ενοχληθούν. Ναι, αλλά αυτοί δε φάνηκαν να θέλουν να στηρίζουν εκδοτικές ενέργειες που δεν είναι βέβαιο ότι θα φέρουν κέρδη...