Friday, July 27, 2007

Είναι "Γολιάθ" το marketing και "Δαυίδ" τα social media;


Η δυναμική που έχουν αναπτύξει τα social media έχει δημιουργήσει ενθουσιασμό σε κάποιο κόσμο, που θεωρεί ότι θα αλλάξουν τους κανόνες στην πολιτική, το marketing, τα media...
Ένα άρθρο του Guardian δείχνει ορισμένες παραμέτρους για το ότι, στην πραγματικότητα, οι εξελίξεις είναι λιγότερο ρομαντικές. Ωστόσο έχουν δημιουργήσει ενδιαφέρον και είναι βέβαιο ότι αλλάζουν τους κανόνες του παιγνιδιού...

2 comments:

Κ. μαρτάκης said...

Νομίζω ότι υπάρχει πολύς ενθουσιασμός για τα social media, τάχα μου ότι θα μειώσουν τη δύναμη των παραδοσιακών media, των πολιτικών και των μεγάλων επιχειρήσεων. Πιστεύω ότι ο ενθουσιασμός αυτός είναι υπερβολικός. Βεβαίως, θα υπάρξουν αλλαγές, αλλά όχι τόσο μεγάλες...

ανεστης said...

Είναι σίγουρο ότι σε κάποιες κατηγορίες προιόντων το marketing δεν πουλάει πιά όσο "πουλάει" to word of mouth. περνώντας ο καιρός όλο και περισσότερες εταιρίες συνειδητοποιούν το third-party-endorsment, ο καλός λόγος ενός τρίτου που είναι σαφώς πολυτιμότερο απο οποιαδήποτε διαφήμιση (ας μην ξεχνάμε Εταιρίες όπως η Starbucks, Body Shop, και άλλες πολλές δεν έκαναν παραδοσιακό marketing (διαφήμιση) αλλά προτίμησαν να χρησιμοποιήσουν pr με την ευρύτερη έννοια).
Όσο αναπτύσεται αυτό που λέγεται Social Media τόσο πιο δύσκολο είναι να μονοπωλήσεις, να χειραγωγήσεις, την "καλή μαρτυρία".
Όσο και να διαφημίσεις πλέον ένα κακό προιόν, δεν θα έχεις τύχη, σε αντίθεση με το τι συνέβαινε πριν απο καιρό.

'Οπως και να έχει είναι ενδιαφέρουσες οι εξελίξεις...