Με θέματα δραστηριότητας του Ευριπίδη Στυλιανίδη είχα ξεκινήσει αυτό το blog, ενώ o Kωστής Χατζηδάκης ήταν εκ των βασικών ομιλητών στην εκδήλωση που είχαμε οργανώσει για τα blogs ενόψει των τελευταίων εκλογών. Πριν δύο χρόνια είχα εκδώσει και το βιβλίο του Κ. Χατζηδάκη για το Δ’ ΚΠΣ (το είχε συγγράψει μαζί με τον Νίκο Γεωργιάδη, που δεν πήγε καλά στις εκλογές στην Κέρκυρα). Τους έχω παρακολουθήσει, λοιπόν, και τους δύο, από κάποια απόσταση μεν, αλλά με αρκετά συστηματικό τρόπο.
Τα δύο αυτά πρόσωπα αποτελούν την πιο ισχυρή δόση ανανέωσης αυτής της κυβέρνησης, μαζί με τον Άρη Σπηλιωτόπουλο, ο οποίος, πάντως, αποτελεί διαφορετική περίπτωση: αέρας star και μια διάθεση να αποδείξει ότι η απομάκρυνσή του από το πλευρό του Κ. Καραμανλή ήταν άδικη.
Ο Ευριπίδης Στυλιανίδης έχει μπροστά του ένα τεράστιο στοίχημα, αυτό ενός εκπαιδευτικού συστήματος που συνεχώς επιδεινώνεται (δεν ομιλώ θεωρητικά, αλλά ως γονιός δύο παιδιών που πηγαίνουν σε ένα πολύ καλό, αλλά πάντως δημόσιο σχολείο). Ο Κωστής Χατζηδάκης είναι διαφορετική περίπτωση πολιτικού -έχω καταλάβει ότι πολίτες, όπως αυτοί που διαβάζουν τούτο το blog, έχουν άποψη για το profile του, το χαρακτήρα του, την agenda του. Το σίγουρο είναι (όπως και για τον Ευρ. Στυλιανίδη) ότι είναι ένας πολιτικός που νοιάζεται για τα δημόσια θέματα, παίρνει θέσεις που δεν είναι πάντοτε δημοφιλείς. Αυτή η στάση έρχεται σε αντίθεση με αυτήν των περισσοτέρων πολιτικών και υπουργών, οι οποίοι βλέπουν το έργο τους ως μια διαδικασία διαχείρισης των θεμάτων, με κύριο στόχο να διατηρήσουν το πόστο τους. Δεν παίρνουν ρίσκο, δεν διακινδυνεύουν να προτείνουν μια λύση ουσιαστική, εφόσον αυτή θα συναντήσει αντιδράσεις από ομάδες πολιτών ή στα τηλεοπτικά παράθυρα.
Ο Κ. Χατζηδάκης δεν φαίνεται να είναι αυτής της κατηγορίας και γι' αυτό θα αντιμετωπίσει μεγάλη πίεση από τα τεράστια ζητήματα που θα βρει στο υπουργείο Μεταφορών, όπως:
-οι δημόσιες συγκοινωνίες όχι μόνο δεν βελτιώνονται, αλλά χειροτερεύουν,
-σύμφωνα με μια τεκμηριωμένη μελέτη του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων (που δεν εκπορεύεται από φιλικά αισθήματα προς την αντιπολίτευση) σε 1-2 χρόνια το λεκανοπέδιο Αττικής θα αντιμετωπίσει ένα απίστευτο μποτιλιάρισμα,
-η Ελλάδα έχει το μεγαλύτερο ποσοστό οδικών ατυχημάτων σε όλη την Ευρώπη (δεν είναι θέμα μόνο του υπουργείου Μεταφορών, είναι συνυπεύθυνα τα υπουργεία Δημόσιας Τάξης και ΠΕΧΩΔΕ, αλλά ο Κ. Χατζηδάκης καταλαβαίνει ότι αυτά είναι προσχήματα),
-η κατάσταση με την Ολυμπιακή είναι άκρως επιβαρυντική για την τσέπη των πολιτών,
-ο ΟΣΕ έχει τεράστια ελλείμματα και το έργο του μειώνεται,
-δεν υπάρχει καμμιά στρατηγική για τον τομέα των τηλεπικοινωνιών, παρόλο που οι ελληνικές εταιρείες παίζουν ισχυρό ρόλο στην ΝΑ Ευρώπη
-η κατάσταση στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών είναι σε ασταθή ισορροπία -ο Κ. Χατζηδάκης είχε κάνει αρκετές επερωτήσεις στην Ευρωβουλή για το κόστος των υπηρεσιών, κλπ.
Ανεξάρτητα πολιτικής τοποθέτησης, όλοι οι έλληνες πολίτες θα ήθελαν η επίδοση του Κ. Χατζηδάκη να αποτελέσει μια διαφορετική στάση, σε σχέση με την συμπεριφορά αρκετών υπουργών που "κουκουλώνουν" τα προβλήματα. Ο Κ. Χατζηδάκης πέρασε τον τελευταίο καιρό μια δοκιμασία, αφού, έχοντας ένα profile τεχνοκράτη, μπήκε στα βαθιά της χοάνης που λέγεται Β' Αθηνών. Μακάρι να συνεχίσει να αποτελεί την εξαίρεση και ως υπουργός.
Τα δύο αυτά πρόσωπα αποτελούν την πιο ισχυρή δόση ανανέωσης αυτής της κυβέρνησης, μαζί με τον Άρη Σπηλιωτόπουλο, ο οποίος, πάντως, αποτελεί διαφορετική περίπτωση: αέρας star και μια διάθεση να αποδείξει ότι η απομάκρυνσή του από το πλευρό του Κ. Καραμανλή ήταν άδικη.
Ο Ευριπίδης Στυλιανίδης έχει μπροστά του ένα τεράστιο στοίχημα, αυτό ενός εκπαιδευτικού συστήματος που συνεχώς επιδεινώνεται (δεν ομιλώ θεωρητικά, αλλά ως γονιός δύο παιδιών που πηγαίνουν σε ένα πολύ καλό, αλλά πάντως δημόσιο σχολείο). Ο Κωστής Χατζηδάκης είναι διαφορετική περίπτωση πολιτικού -έχω καταλάβει ότι πολίτες, όπως αυτοί που διαβάζουν τούτο το blog, έχουν άποψη για το profile του, το χαρακτήρα του, την agenda του. Το σίγουρο είναι (όπως και για τον Ευρ. Στυλιανίδη) ότι είναι ένας πολιτικός που νοιάζεται για τα δημόσια θέματα, παίρνει θέσεις που δεν είναι πάντοτε δημοφιλείς. Αυτή η στάση έρχεται σε αντίθεση με αυτήν των περισσοτέρων πολιτικών και υπουργών, οι οποίοι βλέπουν το έργο τους ως μια διαδικασία διαχείρισης των θεμάτων, με κύριο στόχο να διατηρήσουν το πόστο τους. Δεν παίρνουν ρίσκο, δεν διακινδυνεύουν να προτείνουν μια λύση ουσιαστική, εφόσον αυτή θα συναντήσει αντιδράσεις από ομάδες πολιτών ή στα τηλεοπτικά παράθυρα.
Ο Κ. Χατζηδάκης δεν φαίνεται να είναι αυτής της κατηγορίας και γι' αυτό θα αντιμετωπίσει μεγάλη πίεση από τα τεράστια ζητήματα που θα βρει στο υπουργείο Μεταφορών, όπως:
-οι δημόσιες συγκοινωνίες όχι μόνο δεν βελτιώνονται, αλλά χειροτερεύουν,
-σύμφωνα με μια τεκμηριωμένη μελέτη του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων (που δεν εκπορεύεται από φιλικά αισθήματα προς την αντιπολίτευση) σε 1-2 χρόνια το λεκανοπέδιο Αττικής θα αντιμετωπίσει ένα απίστευτο μποτιλιάρισμα,
-η Ελλάδα έχει το μεγαλύτερο ποσοστό οδικών ατυχημάτων σε όλη την Ευρώπη (δεν είναι θέμα μόνο του υπουργείου Μεταφορών, είναι συνυπεύθυνα τα υπουργεία Δημόσιας Τάξης και ΠΕΧΩΔΕ, αλλά ο Κ. Χατζηδάκης καταλαβαίνει ότι αυτά είναι προσχήματα),
-η κατάσταση με την Ολυμπιακή είναι άκρως επιβαρυντική για την τσέπη των πολιτών,
-ο ΟΣΕ έχει τεράστια ελλείμματα και το έργο του μειώνεται,
-δεν υπάρχει καμμιά στρατηγική για τον τομέα των τηλεπικοινωνιών, παρόλο που οι ελληνικές εταιρείες παίζουν ισχυρό ρόλο στην ΝΑ Ευρώπη
-η κατάσταση στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών είναι σε ασταθή ισορροπία -ο Κ. Χατζηδάκης είχε κάνει αρκετές επερωτήσεις στην Ευρωβουλή για το κόστος των υπηρεσιών, κλπ.
Ανεξάρτητα πολιτικής τοποθέτησης, όλοι οι έλληνες πολίτες θα ήθελαν η επίδοση του Κ. Χατζηδάκη να αποτελέσει μια διαφορετική στάση, σε σχέση με την συμπεριφορά αρκετών υπουργών που "κουκουλώνουν" τα προβλήματα. Ο Κ. Χατζηδάκης πέρασε τον τελευταίο καιρό μια δοκιμασία, αφού, έχοντας ένα profile τεχνοκράτη, μπήκε στα βαθιά της χοάνης που λέγεται Β' Αθηνών. Μακάρι να συνεχίσει να αποτελεί την εξαίρεση και ως υπουργός.
7 comments:
O kos Χατζηδάκης θα το παλαίψει στη Ολυμπιακή, αλλά θα αποτύχει παταγωδώς. Η κυβέρνηση είναι έρμαιο των κρατιστών και των συνδικαλιστών (όπως ήταν και το Πασοκ)
Ο φιλελεύθερος Κ. Χατζηδάκης θα καταλάβει ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτε στον ΟΣΕ. Τεράστιο έλλειμμα, ωστόσο η κυβέρνηση (όπως έκανε και η προηγούμενη)δίνει αυξήσεις κάτω από το τραπέζι και αφήνει τους συνδικαλιστές του ΟΣΕ να συνδιοικούν.
O νέος υπουργός Μεταφορών θα ανακαλύψει ότι ο προκάτοχός του είχε αλλάξει δύο και τρεις φορές του διευθύνοντες ή προέδρους των ΔΕΚΟ. Πχ σε ΟΣΕ, ΟΑΣΑ/ΕΘΕΛ. Να αναρωτηθεί ο Κ. Χατζηδάκης γιατί το έκανε αυτό ο προκάτοχός του και -κυρίως- τι διοικήσεις του έχει κληρονομήσει στις ΔΕΚΟ του υπουργείου του.
΄Εξυπνος άνθρωπος είναι, ρωτώντας θα μάθει πολλά.
Ας ρωτήσει ο Χατζηδάκης στελέχη της ΝΔ, πχ τον πρώην πρόεδρο του ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ Νίκο Κουμαντάνο , πώς πάνε οι διαδικασίες ανάθεσης έργων (της ΕΡΓΟΣΕ). Ούτε στην ηρωική εποχή του Τσίτουρα δεν γίνονταν αυτά...
Για να το θέσω λιγότερο κόσμια από ότι ο κ. Χαϊκάλης, οι Στυλιανίδης και Χατζηδάκης είναι όχι μόνο οι πιο ελπιδοφόρες "προσθήκες" στο κυβερνητικό σχήμα, αλλά και το ακριβώς αντίθετο από τις... splatter συνθέσεις όλων των κομμάτων. Με όλες τις απίθανες καρικατούρες που εκστασιάζονται στην προοπτική μιας βουλευτικής έδρας.
Μέσα στο κακό συναπάντημα που, εν πολλοίς εκλιπαρούσε την ψήφο μας με τους νεκρούς από τις φωτιές άθαφτους και άκλαυτους, αυτοί οι δύο ξεχώρισαν.
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν όμως είναι τεράστιες. Θα αντέξουν; Πιστεύω ότι όπως συμβαίνει με κάθε καλό μάνατζερ, θα ξέρουμε μέσα σε 6 μήνες -μάξιμουμ.
Μέχρι τότε θα ξέρουμε λ.χ. αν θα συνεχίσουν να απαρνούνται το γνωστό ξύλινο ύφος και αν θα βουλιάξουν ή όχι στον δημοσιονομικό βούρκο της πατρίδας μας.
Στην περίπτωση του κ. Χατζηδάκη (για τα θέματα του κ. Στυλιανίδη τα λέει πολύ καλά ο admin του μπλογκ) θα ήθελα να προσθέσω ότι τα θέματα του υπουργείου του είναι όλα καυτές πατάτες...
Εκείνο που θα είναι πραγματικό crash test όμως, πέρα από τα προαναφερόμενα, θα είναι οι χερσαίες, και κυρίως οι οδικές μεταφορές. Όπου η Ελλαδίτσα επιδεικνύει ένα ανέμελο... τεταρτοκοσμικό προφίλ. Ο κ. Χατζηδάκης ξέρει πολύ καλά ότι το σχετικό νομοθετικό πλέγμα είναι από τα πιο δημοφιλή ανέκδοτα των Βρυξελλών.
Ρυπαρά επαγγελματικά οχήματα που υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής όλων μας, μαφιόζικο καθεστώς με τις άδειες, Μεταφορά που πνέει τα λοίσθια και το επερχόμενο άνοιγμα του χώρου (βλ. "κλειστά" επαγγέλματα) δημιουργούν ένα απίστευτο τουρλουμπούκι.
Σταματώ, γιατί ξεπέρασα και το... ποστ σε μήκος. Να ευχηθώ πάντως και στους δύο καλή επιτυχία.
Πέρυσι στα ΕΛΤΑ συνέβη ένας θάνατος συνδικαλιστή, που αποδόθηκε σε καυγά μεταξύ συνδιαλιστών. Αξίζει να μάθει ο υπουργός κάποια φαινόμενα για την πραγματικότητα στα ΕΛΤΑ, το ρόλο των συνδικαλιστών, την επιρροή τους στη διοίκηση. Ο κομματισμός της εποχής Πασοκ , έδωσε τη θέση του στον κομματισμό της εποχής ΝΔ, αλλά υπάρχουν και διακομματικές συμφωνίες. Τα υπόλοιπα θα τα μάθει ο υπουργός από τις πηγές του.
Μάλλον διαψεύδεστε, φίλε κ.Χαικάλη,
τουλάχιστον όσον αφορά στον Ε.Στυλιανίδη.
Μάλλον εξελίσσεται σε νεκροθάφτη της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που με θάρρος και αυταπάρνηση ξεκίνησε η κ.Ξιαννάκου (και, βέβαια, τιμωρήθηκε γι' αυτό (από αυτό τον ΛΑΟ που όλοι "χαιδεύουν").
Κρίμα, ενας νέος πολιτικός να συνδέει το όνομά του με "κατεδαφίσεις" των ελαχίστων τολμηρών ενεργειών της προηγούμενης κυβέρνησης.
Post a Comment