Πώς ήταν δυνατόν να υπάρχει ένα τόσο διαρκές «μπουμ» στην αγορά ειδών πολυτελείας και στα αντικείμενα τέχνης;
Οι τάσεις του 2007 στον τομέα των ειδών πολυτελείας, δείχνουν ότι έχει μπει φρένο στον ξέφρενο ρυθμό αυτής της πλευράς της κατανάλωσης. Κάτι οι υπερβολικές προσδοκίες των brands που παράγουν αυτά τα προϊόντα, κάτι η τοποθέτηση απομιμήσεων ή ποιοτικών υποκατάστατων από την Ασία, κάτι η κρίση στην αμερικάνικη κεφαλαιαγορά, έφεραν τα πρώτα σημάδια κορεσμού.
Αν είσαι καταναλωτής αυτών των προϊόντων δεν έχει έννοια να διαβάσεις τι γίνεται με τις μετοχές του Bulgari ή με την επερχόμενη είσοδο στο χρηματιστήριο της Prada, όπως περιγράφονται σε άρθρο των Financial Times. Οι πολύ πλούσιοι καταναλωτές συνεχίζουν απτόητοι, π.χ., οι παραγγελίες πολυτελών σκαφών έχουν φθάσει στα ύψη.
Η αγορά των πολυτελών αγαθών έχει πρόσθετο ενδιαφέρον, τόσο από οικονομικής πλευράς, όσο και από κοινωνιολογικής. Π.χ., θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να βρούμε στοιχεία για την ελληνική αγορά πολυτελών αγαθών για να δούμε την συμπεριφορά, όχι των πολύ πλουσίων, αλλά των μέχρι πρόσφατα ανερχομένων στρωμάτων που είχαν εξελιχθεί σε μια καλή πελατεία των πολυτελών brands στην αγορά της Αθήνας ή του Λονδίνου, του Παρισιού, της Ρώμης, του Μιλάνου.
(Αύριο κάποια πρόσθετα στοιχεία για την παγκόσμια αγορά τέχνης).
Οι τάσεις του 2007 στον τομέα των ειδών πολυτελείας, δείχνουν ότι έχει μπει φρένο στον ξέφρενο ρυθμό αυτής της πλευράς της κατανάλωσης. Κάτι οι υπερβολικές προσδοκίες των brands που παράγουν αυτά τα προϊόντα, κάτι η τοποθέτηση απομιμήσεων ή ποιοτικών υποκατάστατων από την Ασία, κάτι η κρίση στην αμερικάνικη κεφαλαιαγορά, έφεραν τα πρώτα σημάδια κορεσμού.
Αν είσαι καταναλωτής αυτών των προϊόντων δεν έχει έννοια να διαβάσεις τι γίνεται με τις μετοχές του Bulgari ή με την επερχόμενη είσοδο στο χρηματιστήριο της Prada, όπως περιγράφονται σε άρθρο των Financial Times. Οι πολύ πλούσιοι καταναλωτές συνεχίζουν απτόητοι, π.χ., οι παραγγελίες πολυτελών σκαφών έχουν φθάσει στα ύψη.
Η αγορά των πολυτελών αγαθών έχει πρόσθετο ενδιαφέρον, τόσο από οικονομικής πλευράς, όσο και από κοινωνιολογικής. Π.χ., θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να βρούμε στοιχεία για την ελληνική αγορά πολυτελών αγαθών για να δούμε την συμπεριφορά, όχι των πολύ πλουσίων, αλλά των μέχρι πρόσφατα ανερχομένων στρωμάτων που είχαν εξελιχθεί σε μια καλή πελατεία των πολυτελών brands στην αγορά της Αθήνας ή του Λονδίνου, του Παρισιού, της Ρώμης, του Μιλάνου.
(Αύριο κάποια πρόσθετα στοιχεία για την παγκόσμια αγορά τέχνης).
No comments:
Post a Comment