Μου το τόνισε φίλος που έχει πολύχρονη παρουσία στη διαφήμιση (από την πλευρά των media): η έρευνα που παρουσίασε η Ξένια Κούρτογλου στο Ανοιχτό Φόρουμ του ΣΕΒ είναι αποκαλυπτική για την πορεία του Internet, σε σχέση με τα κλασσικά Media. Λίγα λόγια από τις διαφάνειες που επιλέξαμε, και μπορεί να δείτε εδώ:
1. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: έχει εκτοξευθεί ο αριθμός των πολιτών που αναφέρουν ότι ενημερώνονται από το Internet. Έχει φθάσει το 26%, όταν οι εφημερίδες είναι στο 37% (με πτώση) και το ραδιόφωνο στο 40%, σταθερό.
2. ΔΙΕΙΣΔΥΣΗ: η παρουσία του Internet κινείται σε πάρα πολύ υψηλό σημείο, αν αναλογισθεί κανείς ότι είναι στο 39%, όταν οι Κυριακάτικες εφημερίδες βρίσκονται στο 42% (και οι καθημερινές εφημερίδες στο 16%). Έχει μεγάλη σημασία ότι το ποσοστό διείσδυσης του Internet αυξάνεται, ενώ των υπολοίπων βρίσκεται σε κάμψη ή πτώση.
3. ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ: το ποσοστό των ικανοποιημένων πολιτών από το Internet είναι το σαφώς μεγαλύτερο , σε επίπεδα που δημιουργούν έκπληξη. Αυτό συμβαίνει ενώ κατρακυλάει το ποσοστό της τηλεόρασης και μειώνεται το ποσοστό ικανοποίησης από τις εφημερίδες.
Ως προς τα παραπάνω θέματα, να κάνουμε δύο παρατηρήσεις:
Α. Οι τάσεις αυτές δεν αποτελούν ελληνική πρωτοτυπία. Είναι μέρος μιας παγκόσμιας πραγματικότητας και, μάλιστα, η Ελλάδα ακολουθεί με δεδομένη υστέρηση (σε άλλους δείκτες μικρότερη, σε άλλους μεγαλύτερη). Απλώς, τα παραπάνω στοιχεία διαψεύδουν την θέση ότι το Internet είναι στην Ελλάδα σε μεγάλη υστέρηση. Τα στοιχεία δείχνουν ότι, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, παίζει –από πλευράς δεικτών- στο «ίδιο γήπεδο» με τα κλασσικά media.
Β. Δεν είναι όλα ρόδινα στον κόσμο του Internet. Παρά τις μεγάλες αυξήσεις στους δείκτες που αναφέρονται στις διαφάνειες, υπάρχουν θέματα που μπορεί να ανακόψουν την ανοδική πορεία: από την υποδομή (διάθεση νέων συνδέσεων γρήγορου Internet), μέχρι την έλλειψη επενδύσεων που θα καθιστούσαν το Διαδίκτυο πιο πλούσιο στην παροχή υπηρεσιών. Όσο περνά ο «μήνας του μέλιτος» με τους Έλληνες πολίτες, τόσο θα μπαίνει πιο ψηλά το ζήτημα της αξιοπιστίας των πληροφοριών που φιλοξενούνται σε ιστοχώρους και ιστολόγια.
No comments:
Post a Comment