Πολύ νωρίς και πολύ σύνθετο το ερώτημα, για να δώσουμε μια σταράτη απάντηση. Σε πρώτη φάση, η κρίση επηρεάζει ό,τι πετάει και ό,τι κολυμπάει. Οι εύκολες εκτιμήσεις είναι ότι η ύφεση και η κάμψη θα επηρεάσουν αρνητικά όλα τα κονδύλια διαφήμισης και επικοινωνίας. Άρα θα υποστούν πίεση και τα τμήματα του budget που αφιερώνονται σε interactive και online δραστηριότητες. Μια τέτοια τάση ήδη παρατηρείται στις ώριμες αγορές (ΗΠΑ, Βρετανία, κλπ).
Από την άλλη πλευρά όμως, o online κόσμος θα διατηρήσει μέρος από την πολύ υψηλή δυναμική που είχε μέχρι πρόσφατα. Πρώτον, πολλοί οργανισμοί και επιχειρήσεις είναι αρκετά «ακάλυπτοι» στο internet. Με άλλα λόγια, ακόμα και για λόγους άμυνας (π.χ., απέναντι στους ανταγωνιστές τους, ή σε ακτιβιστές) θα πρέπει να αφιερώσουν μια ελάχιστη επένδυση. Δεύτερον, η online επικοινωνία είναι πιο οικονομική από την κλασσική, με κριτήριο την αποτελεσματικότητα (τηλεόραση, χαρτί κλπ)…
Ασφαλώς, η κατάσταση είναι πολύ ρευστή. Δεν είναι δυνατόν, ακόμα, να γίνουν ασφαλείς προβλέψεις. Αν η κρίση βαθύνει κι άλλο, τότε θα επικρατήσει μεγάλη ανισσοροπία και ο κόσμος δεν θα εξελιχθεί σε γραμμική κατεύθυνση. Αν, όμως, οδηγηθούμε σε μια νέα ισορροπία, σε χαμηλότερο ασφαλώς επίπεδο (οικονομικής δραστηριότητας κλπ), τότε ο κόσμος του internet έχει να αντιμετωπίσει και καλά και κακά νέα. Τα καλά είναι πως θα ενισχυθεί η τάση του κοινού να ψάχνει πιο οικονομικές λύσεις (για ψώνια, διασκέδαση, επικοινωνία) μέσα από το Διαδίκτυο.
*η φωτο είναι από το flickr*
1 comment:
Είναι ενωρίς ακόμα για να βγάλουμε συμπεράσματα... Ωστόσο, οι 'ψηφιακοί' μπορούν να είναι συγκρατημένα αισιόδοξοι!
Post a Comment