Η παρακάτω συνέντευξή μου δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Ad Business, στο πλαίσιο αφιερώματός του για το interactive marketing. Σας παραθέτω το σύνολο της συνέντευξης, προκειμένου να τη συζητήσουμε.
Ποια είναι η γνώμη σας για την πορεία της αγοράς του Διαδικτυακού marketing στην χώρα μας; Συμμερίζεστε την άποψη πως αναμένεται να καταγράψει ανοδική πορεία και να αυξήσει το μερίδιο αγοράς του παρά την οικονομική κρίση;
Οι έρευνες που γίνονται στο εξωτερικό αυτή την περίοδο, δείχνουν ότι η οικονομική ύφεση επηρεάζει και την ανάπτυξη των ενεργειών marketing στο Διαδίκτυο. Μια πρώτη εκτίμηση είναι ότι η αγορά online marketing θα ενισχυθεί και στη χώρα μας, αλλά με ρυθμούς μικρότερους του αναμενομένου.
Για να το θέσω κάπως διαφορετικά, ανάμεσα στις διάφορες ενέργειες marketing, οι online θα ενισχύσουν το εκτόπισμά τους σε σχέση με τις άλλες μορφές προβολής και επικοινωνίας (τηλεόραση, Τύπος κλπ). Αυτές οι τάσεις θα επιβεβαιωθούν, εφόσον οδηγηθούμε σε ύφεση. Είναι πολύ δύσκολο όμως να γίνουν προβλέψεις για την περίπτωση κρίσης.
Να σημειώσουμε ότι το περιβάλλον του Internet στην Ελλάδα, δεν έχει φθάσει σε φάση ωριμότητας:
-Οι επενδύσεις σε περιεχόμενο είναι μικρές και διστακτικές.
-Οι δημόσιες υπηρεσίες, που σε όλες τις χώρες αποτελούν τη λοκομοτίβα της ανάπτυξης, στην Ελλάδα δείχνουν καθυστέρηση, παρά τα δεκάδες εκατομμύρια που έχουν επενδυθεί κατά το Γ' ΚΠΣ (π.χ., διάθεση στους πολίτες δημοσίων εγγράφων με online διαδικασία).
-Η εκπαίδευση της χώρας, είναι από τις πιο καθυστερημένες στην ΕΕ, όσον αφορά την αξιοποίηση του Internet.
-Η διαδικτυακή κουλτούρα της χώρας, σε όλα τα επίπεδα, έχει πολλά περιθώρια για βελτίωση.
Τι πιστεύετε πως πρέπει να γίνει προκειμένου να ανταποκριθεί το «ελληνικό» Web στις εμπορικές προσδοκίες, που έχουν δημιουργηθεί για αυτό; Πως θα πρέπει να συνεργαστεί για αυτό το σκοπό το τρίγωνο διαφημιστές-διαφημιζόμενοι-media;
Πρώτον, χρειάζονται τρεις ενέργειες: επενδύσεις, επενδύσεις, επενδύσεις… Το «γήπεδο» του Internet στη χώρα μας είναι μικρότερο από αυτό που χρειάζεται για να καλύψει τις ανάγκες επικοινωνίας. Για να καλύψουν, π.χ., τις ανάγκες τους για επικοινωνία, τα brands χρειάζονται πιο ισχυρά portals, social media, κλπ…
Δεύτερον, θα σας απογοητεύσω σχετικά με το «τρίγωνο διαφημιστές-διαφημιζόμενοι-media»… Σε ένα βιντεάκι, μόλις 2' 56'', που «ανέβασε» πρόσφατα το Advertising Age, ο marketing director της Hewlett Packard τοποθετεί το ζήτημα της συνολικής επικοινωνίας, βάζοντας ως κύριο πρίσμα την Ψηφιακή Επικοινωνία. Εξηγεί με πολύ παραστατικό τρόπο, γιατί οι διαφημιστικές εταιρείες και οι διαφημιζόμενοι, θα πρέπει να αλλάξουν εντελώς τον τρόπο που χειρίζονται την online επικοινωνία.
Σε ποιες, ακριβώς, μορφές online marketing αναμένεται να στηριχθεί η άνοδος της αγοράς του Διαδικτύου στην χώρα μας; Ποιες συγκεκριμένες πρακτικές θεωρείτε πως θα καταγράψουν σημαντική ανάπτυξη;
Πιστεύω ότι σημαντικός πόλος ανάπτυξης θα είναι οι ολοκληρωμένες ψηφιακές καμπάνιες. Έχει ωριμάσει η αγορά για την υλοποίηση ορισμένων «εκστρατειών» με κύριο άξονα την ψηφιακή διάσταση...
Ασφαλώς, αυτές οι καμπάνιες μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες συγκεκριμένων brands μόνο, αλλά αυτό θα είναι ένα βήμα παραπέρα από την μέχρι σήμερα πρακτική των ad hoc online ενεργειών. Υπάρχουν ορισμένα προϊόντα, brands, υπηρεσίες, που μπορούν –πλέον- να στηρίξουν ένα αξιοσημείωτο όγκο της επικοινωνίας τους στο Διαδίκτυο.
Η τοποθέτηση αυτή δεν αποτελεί θεωρητική ανάλυση... Σε λίγο καιρό θα δούμε τέτοιες επικοινωνιακές πρακτικές. Το κλίμα του προβληματισμού στο πεδίο της οικονομίας, θα ενισχύσει αυτή την τάση.
No comments:
Post a Comment