Thursday, March 12, 2009

«Πολύ περισσότεροι από το 5% των ψηφοφόρων επηρεάζονται από το Διαδίκτυο και τα social media»

Η άποψη του επικεφαλής μεγάλης εταιρείας ερευνών, που κάνει και πολιτικές και κοινωνικές έρευνες, αλλά –πλέον- και έρευνες για τα social media, είναι σαφής: το Διαδίκτυο επηρεάζει ήδη υπολογίσιμο αριθμό ψηφοφόρων στην Ελλάδα. Το ποσοστό αυτό, κατά την ίδια πηγή είναι αρκετά μεγαλύτερο από το 5%, που είχε αναφερθεί από αξιωματούχο της Νέας Δημοκρατίας.

Η συζήτηση, αυτή για την ώρα, περιορίζεται μεταξύ αναλυτών και ενεργών πολιτών στα social media. Οι πολιτικοί οργανισμοί και τα πολιτικά πρόσωπα ασχολούνται με υποτυπώδη τρόπο (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων μεταξύ των κομμάτων και των πολιτικών).

Παρόλα αυτά, οι πολιτικοί έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται ότι ο online κόσμος παίζει πλέον διακριτό ρόλο στη σχέση τους με τους ψηφοφόρους. Όπως μου έλεγε ένας σύμβουλος, όταν δημοσιεύτηκε σε αυτό εδώ το blog το προηγούμενο post, που αναφερόταν στο 5%, τότε του είχαν τηλεφωνήσει οι δώδεκα στους δώδεκα πολιτικούς με τους οποίους συνεργάζεται.

Κατά ένα μυστήριο τρόπο, σημείωσε ο σύμβουλος, οι πολιτικοί το είχαν ανακαλύψει, παρόλο που δεν είναι φαν του Internet, ώστε να σερφάρουν όλη μέρα. Επιπλέον, κατά την ίδια πηγή, οι πολιτικοί αυτοί ζήτησαν να οργανωθούν ως προς το Διαδίκτυο, ενόψει των επομένων εκλογών.

Μπορεί να ήταν ο ενθουσιασμός της στιγμής, ίσως και η αγωνία σε μια περίοδο που φαίνεται ότι το 30-40% των σημερινών βουλευτών, μπορεί να αντιμετωπίσουν πρόβλημα επανεκλογής τους. Ακόμα και αν οι αιτίες της τόνωσης του ενδιαφέροντος είναι ευκαιριακές, είναι σίγουρο ότι κάτι θα μείνει. Μάζευε και ας είν' και ρόγες…

*photo via flickr*

6 comments:

Anonymous said...

Με το συμπάθειο αλλά νομίζω ανακάτεψες τον "φάντη με το ρετσινόλαδο"

Στάθης Χαϊκάλης said...

POLY πιθανον να το εκανα, αλλα δεν το αναλυσεις για να εξηγησω η να πω mea culpa

gpapoul said...

Η διαπίστωση περί «συγκεκριμένου ποσοστού του εκλογικού σώματος, που επηρεάζεται από τα social media» εκτός από επιστημονική και ερευνητική ανεπάρκεια, περιέχει και μια «εκφραστική ελαφρότητα» σαν άποψη, με την έννοια ότι δεν μπορεί να καθοριστεί ένα συγκεκριμένο ποσοστό ψηφοφόρων που επηρεάζεται αποκλειστικά από ένα μέσο επικοινωνίας ή ενημέρωσης ως «στεγανό δείγμα». Ποιος εγγυάται ότι, αν πράγματι επηρεάζεται ένα 5%, αυτό το ποσοστό δεν θα επηρεάσει άλλο ένα 5% δηλαδή σύνολο 10% κ.ο.κ… ειδικά στην περίπτωση των social media, όπου ο «επηρεασμός» μπορεί να πολλαπλασιάζεται εύκολα και ανέξοδα…

Στάθης Χαϊκάλης said...

@gpapoul
ορισμένα μέλη του πολιτικού συστήματος δεν μπορούν να αντιληφθούν την πραγματικότητα των social media και περιμένουν τέτοιες 'επιστημονικές' μετρήσεις για να επενδύσουν στα Νέα Μέσα...

Anonymous said...

Πολίτες και Πολιτικοί, μάλλον οι δεύτεροι επηρεάζονται σε ποσοστά όχι μόνο 5% μα και 50% απο το Διαδίκτυο.

Anonymous said...

Eίναι άλλο να διαμορφώνεται ένα 5% παραταξιακά και άλλο εντελώς να διαμορφώνονται εν πολλοίς οι πολιτικοί αντιπρόσωποι, μέσω των μπλόγκ. Η ανάρτηση μάλλον ομιλεί για το δεύτερο και όχι κατά τη γνώμη μου, για την εν λόγω έρευνα.Μεταξύ των δύο υπάρχει τεράστια ποιοτική και ποσοτική δυσαναλογία, κυρίως διότι τα μπλόγκ είναι δύσκολα αντιπροσωπεύσιμα,
την εκτίμηση μου και τη κατανόηση σου για τη δυσκολία, Χαιρετώ.