Κάποτε, ένα υψηλόβαθμο στέλεχος του marketing εταιρείας τηλεπικοινωνιών, μου είπε ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα με νοοτροπία εμπόρων. Δεν έχουμε κουλτούρα υπηρεσιών… Τι λέει ένας εμποράκος; «Πάρε αυτό το προϊόν, φύγε, κι εγώ θα βγάλω ένα 100%, ένα 200%. Δε με νοιάζει αν ξαναπατήσεις στο μαγαζί μου ή αν δεν ξαναπατήσεις».
Στις υπηρεσίες τα πράγματα είναι διαφορετικά: ο επαγγελματίας πρέπει να χτίσει τη σχέση με τον πελάτη, γιατί το κέρδος / όφελος προκύπτει από το πόσες φορές θα γυρίσει ο πελάτης να πάρει υπηρεσίες, τι θα πει στον κύκλο του ως word of mouth, κλπ.
Σερφάροντας στην μπλογκόσφαιρα, βρήκα δύο πολύ ωραία post για τα θέματα αυτά, που δεν θα τα βρείτε σε κλασσικά βιβλία ούτε στον Τύπο. Στο πρώτο μπορείτε να δείτε πώς οδηγούνται να συμπεριφέρονται οι διάφοροι πάροχοι συμβουλευτικής, λόγω της αντιμετώπισης που έχουν από τους πελάτες του, ενώ στο δεύτερο μπορεί κανείς να βρει μερικές χρήσιμες συμβουλές για το πώς μπορεί να κάνει το consulting, χωρίς να βρεθεί να παρέχει «δωρεάν υπηρεσίες». Τα δύο κείμενα, εκτός από καλογραμμένα, είναι και αρκετά χρήσιμα, διότι είναι βιωματικά…
*photo via flickr*
No comments:
Post a Comment