
Υπάρχει, όμως, ένα πρόσθετο στοιχείο: ορισμένες άλλες δημοσκοπήσεις, που αφορούν σε μεγάλες εκλογικές περιφέρειες της χώρας, δείχνουν ότι ένα μεγάλο ποσοστό των ψηφοφόρων 18-34 ετών αναζητούν εναλλακτικές επιλογές. Στην Α’ Αθηνών, οι Οικολόγοι – Πράσινοι φαίνεται ότι βρίσκονται στο επίπεδο του 10%, ενώ δίνουν πολύ χαμηλή ψήφο εμπιστοσύνης σε πρόσωπα και κόμματα που είναι πολύ δημοφιλή σε ηλικίες άνω των 45 ετών.
Αυτό και άλλα στοιχεία, δείχνουν μια τάση ότι η Net Generation (ό,τι σημαίνει αυτό στη χώρα μας...) είναι πιθανόν να συζητάει αλλού, πέρα από τα όρια του διαλόγου που θητεύουν το πολιτικό σύστημα, τα media, οι υφιστάμενες εταιρείες επικοινωνίας (για να μην μιλάμε μόνο για το «σπίτι» των άλλων). Ενδεχομένως να προχωρούν στο «στήσιμο» ενός σημαντικού πεδίου διαλόγου, πέρα από αυτό που νομίζουμε ότι είναι ο δημόσιος χώρος της πολιτικής και της κοινωνίας.
Πιθανόν ο χώρος «αλλού» της Net Generation να μεγαλώνει διαρκώς και να μειώνει τις γέφυρες, από αυτό που νομίζουμε ή θεωρούμε «κεντρική σκηνή», εμείς οι «παλιότεροι» (ο καθένας με τον ισχυρό, ή μικρό του ρόλο)… Στις επόμενες τρεις εκλογικές αναμετρήσεις (ευρωεκλογές, εθνικές, δημοτικές 2010) θα έχουμε τη δυνατότητα να το εξετάσουμε με πραγματικά στοιχεία, κάτι που θα βοηθήσει και αυτούς που εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους για την υπερπαραγωγή δημοσκοπήσεων.
*photo via flickr*
1 comment:
εγω έχω ένα παιδί στη Net Gen και δεν εχω καμμιά απορία
Post a Comment