Thursday, August 27, 2009

«Δογματικές» θέσεις για το Internet και τη διαφήμιση

Σε δύο λεπτά «τηλεοπτικής» μου συνέντευξης από το capital.gr, είμαι απολύτως βέβαιος ότι περιέχονται «θέσφατα» και «δόγματα» και αναπόδεικτες ατάκες. Φέτος κλείνω 30 ακριβώς χρόνια επαγγελματικής σχέσης με τον γραπτό λόγο και είναι φυσικό να νοιώθω πολύ άβολα, όταν πρέπει να κάνω τοποθετήσεις σε 2-3 λεπτά, άρα χωρίς αποδείξεις, στοιχεία, links και παραπομπές.

Χθες ανακοινώθηκαν τα στοιχεία ενός από τα μεγαλύτερα διαφημιστικά δίκτυα, της WPP, και θα μπορούσε να πει κανείς ότι ενισχύουν την άποψη όσων λένε αξιωματικά, ότι η κλασσική διαφήμιση μειώνεται και κερδίζει η Διαδικτυακή επικοινωνία (σε όλες της τις μορφές). Μια τέτοια τοποθέτηση, σας το δηλώνω, είναι σχηματική και πρόχειρη.

Το τελευταίο εξάμηνο εντόπισα 13 αναλύσεις ισχυρών φορέων (π.χ., McKinsey) και πασίγνωστων bloggers (λ.χ., Brian Solis), με βάση τις οποίες έχω ετοιμάσει κατά 90% ένα μικρό «πανόραμα» απόψεων, αντιλήψεων, σεναρίων και εναλλακτικών θέσεων. Το θέμα του μικρού και πολύ υποκειμενικού «πανοράματος» είναι: «Τάσεις και αλλαγές στο marketing, τη διαφήμιση, την online επικοινωνία και τα media».

Σε γενικές γραμμές, το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι:

-η δυναμική στον τομέα του marketing είναι υπέρ του online/mobile, που το 2011 θα έχει διεθνώς το 20% του budget
-το 20% είναι μειοψηφικό ποσοστό και θα μείνει για αρκετά χρόνια σε αυτή τη θέση το ψηφιακό μερίδιο του marketing
-παρότι είναι «μειοψηφικό» στον τομέα του budget, τείνει να αποκτήσει ηγετικό ρόλο από πλευράς καθορισμού του συνολικού marketing plan and mix
-η ψηφιακή πλευρά του marketing δεν είναι άλλος ένας πυλώνας, δίπλα στη διαφήμιση, τις δημόσιες σχέσεις, κλπ. Δημιουργεί τεκτονικές αλλαγές στο σύνολο του οικοδομήματος, από την τάση για μείωση του συνολικού budget, μέχρι το μοντέλο λειτουργίας των συμβουλευτικών υπηρεσιών επικοινωνίας
-το «μεγάλο κόλπο» είναι ότι ο διαφημιζόμενος, όχι μόνο έχει πλέον τη δυνατότητα (λόγω Internet, social media) να συζητά με τους πελάτες του, αλλά υποχρεούται να το κάνει
-για παρόμοιους λόγους με αυτούς που θίγεται το μοντέλο λειτουργίας των κλασσικών media (κυρίως του Τύπου), βρίσκεται σε σταυροδρόμι το μοντέλο λειτουργίας των διαφημιστικών εταιρειών...

Πιστεύω ότι θα έχω το χρόνο, να το φθάσω σε ένα τελικό σημείο, ώστε να τεθεί υπόψη σε όποιους ενδιαφέρονται να το «φυλλομετρήσουν», να το μελετήσουν ή να το αξιοποιήσουν ως αφορμή για να οδεύσουν προς άλλα μονοπάτια. Την διατύπωση αυστηρής κριτικής, έως καταγγελίας την έχει εξασφαλισμένη από ορισμένες πλευρές, αλλά και αυτό είναι μέρος του γοητευτικού παιγνιδιού της «έκθεσής» μου στα social media.

*vidcap via Capital.gr*

4 comments:

Titanas said...

Θα έλεγα ότι δεν τείνει απλά "να αποκτήσει ηγετικό ρόλο από πλευράς καθορισμού του συνολικού marketing plan and mix" αλλά καθορίζει το πλάνο ειδικά τώρα με πιο interactive στοιχεία, AR κλπ.

Nice wrap up

Panos said...

Πολύ καλή συνέντευξη και απόψεις. Super!

Στάθης Χαϊκάλης said...

@titanas @panos
...μου βάζετε φυτίλια, να βρω χρόνο για να επιχειρήσω την πλήρη ανάπτυξη αυτών των (υπο)θέσεων, αν και γνωρίζω ότι
-θα τα 'ακούσω'
-θα έχει τίμημα (και σε επαγγελματικό/επιχειρηματικό επίπεδο)
Επειδή είναι υπό διαμόρφωση θέματα, είναι πολύ χρήσιμη η συμβολή και οι παρατηρήσεις σας...

Alexandros said...

Πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη. Όταν κάποιος γνωρίζει το αντικείμενό του φαίνεται από χιλιόμετρα.
Πολύ σωστή η τοποθέτηση ότι δεν είναι σωστό να μιλάμε για "πορεία του interactive marketing στην Ελλάδα" όταν η συγκεκριμένη αγορά είναι τόσο παγκοσμιοποιημένη που αναγκαστικά όλοι μας διερευνούμε το big picture μέσα από τα ξένα ειδησεογραφικά sites..