Tuesday, March 18, 2008

Κουίζ: τι σημαίνει όταν τα media και οι τηλεστάρ, γίνονται το κύριο θέμα των… media;


Είναι παγκόσμια πρωτοτυπία: τα ίδια τα media (και τα πρόσωπά τους) είναι, για αρκετό καιρό στη χώρα μας, το πρώτο θέμα στα media. Επιπλέον, η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στον κόσμο που έχει περισσότερες από 10 καθημερινές «αθλητικές» εφημερίδες... Τι μπορεί να συμβαίνει;

1.Η χώρα παράγει πάρα πολλές ειδήσεις, άρα τα media έχουν κυρίαρχο ρόλο στο σύστημα παραγωγής αξίας, πλούτου;
2.Οι πολίτες θέλουν θέαμα, που δεν μπορεί να παράξει το θέατρο, ο κινηματογράφος και οι τηλεοπτικές παραγωγές μιας χώρας με μόλις 11 εκατομμύρια κατοίκους;
3.Οι πολιτικοί (παρά την ενίσχυση από το «φαινόμενο Τσίπρα») δεν είναι καλοί στην παραγωγή εικόνας, όπως ο Σαρκοζί, ο Ομπάμα, ο Μπερλουσκόνι, ο Θαπατέρο; Και έτσι οι πολίτες καταφεύγουν στους τηλεστάρ;
4.Οι συνθήκες (π.χ., «ελαστικοποίηση» των νόμων) έχουν δώσει πολύ μεγαλύτερο ζωτικό χώρο στα media, απ’ όσον θα δικαιολογούσε οποιαδήποτε ορθολογική κατανομή του ενδιαφέροντος των πολιτών σε πολιτικούς, sportsmen/sportswomen, celebrities, media stars;

Θα είναι χρήσιμα τα σχόλιά σας, προκειμένου να δούμε τι ακριβώς συμβαίνει… Μια επιπλέον διαπίστωση είναι ότι, για μια σειρά λόγους, η αντιπαλότητα ανάμεσα στα media τον τελευταίο καιρό φαίνεται ότι εντείνεται. Τέλος, η εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου του «Πρώτου Θέματος» από τον «Πήγασο» δεν είναι σίγουρο ότι θα «αποσβέσει» τις αντιπαλότητες και ότι θα κλείσει «μέτωπα» για πολύ καιρό...

Υ.Γ.: Ανάμεσα στο «γαλαξία» των αθλητικών εφημερίδων, υπάρχουν ορισμένες –όχι λίγες- που έχουν κυκλοφορία 2-3.000 φύλλα. Είναι ένα μικρό «θαύμα», το πώς καταφέρνουν και επιβιώνουν. Τι θαύμα είναι και αυτό;…

3 comments:

elprincipito said...

The Truth is Out There

Γιώργος said...

Τα πράγματα δείχνουν ότι στους Έλληνες αρέσει το show, ο τζερτελές. Και τα media προάγουν τέτοια υποκουλτούρα, προσφέροντας ένα μείγμα ενημέρωσης, κουτσομπολιού επιπέδου πλατείας (με τη συμμετοχή δήθεν έγκυρων παραγόντων) και απίστευτης ημιμάθειας η οποία παρουσιάζεται σαν δμοσιογραφική έρευνα και τεκμηριώνεται συνήθως με 1-2 τυχαία, ελάχιστα τεκμηριωμένα παραδείγματα για τα οποία δε ζητάωε απαντήσεις αλλά μόνο ενόχους.
Για κάποιο λόγο αυτά αρέσουν στην τηλεοπτική αρένα. Και οι δημοσιογράφοι από λειτουργοί έγιναν σταρ. Και όπως οι σταρ ηθοποιοί πηδάνε από το σταριλίκι στο καλλιτεχνικό όποτε τους βολεύει, έτσι και οι δημοσιογράφοι πηδάνε από το σταρ-τηλεδικαστή στο δημοσιογραφικό λειτούργημα, όπως γουστάρουν. Αν και όταν αρχίσει ο κόσμος να χρησιμοποιεί τις δυνατότητες του διαδικτύου για ενημέρωση και η επιρροή των "καραγκιόζηδων" πέσει στα διαφημιστικά status, τότε τα πράγματα θα πάρουν άλλο δρόμο.

ανεστης said...

Ελα ντε...
Γιατί ο Ρεστης αγόρασε κάτι πάνω απο 5% του ΔΟΛ; (που του δίνει και το δικαίωμα για audit;).
Γιατί η Γιάννα αγόρασε εφημερίδα;
Γιατί είναι εκδότης ο Τράγκας και πόσο πουλάει;
Ο Βίκτωρας Μητρόπουλος;
Ο Κουρής;

Ελα ντε...