Friday, May 09, 2008

H avant brand, ένα σχήμα για την ψηφιακή επικοινωνία...

Αυτές τις μέρες έγινε η επίσημη εκκίνηση (launching) της avant brand. Είναι μια νέα εταιρεία, που έχει ήδη αρχίσει να παρέχει υπηρεσίες στον τομέα της ψηφιακής (online and mobile) επικοινωνίας. Αν ήμασταν κάπου στη δυτική Ευρώπη, θα έπρεπε να σας πω ότι είμαι κύριος μέτοχος της Ανώνυμης αυτής Εταιρείας και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου. Στην Ελλάδα επικροτείται αυτά να μισολέγονται και να μισοκρύβονται, για λόγους που δεν είναι του παρόντος…

Η γέννηση αυτής της εταιρείας έχει σχέση με την αυξανόμενη ζήτηση υπηρεσιών ψηφιακής επικοινωνίας. Η τάση αυτή δεν οφείλεται μόνο στην ανάγκη προσαρμογής της Ελλάδας, σε αυτά που συμβαίνουν στις πιο ανεπτυγμένες αγορές, (μια προσαρμογή που μας έρχεται, π.χ., μέσα από τα προγράμματα marketing των πολυεθνικών εταιρειών, όπου το μίγμα επηρεάζεται από τις μητρικές). Πέραν αυτού, η εμπειρία των συνεργατών μου και η δική μου, μας έχει οδηγήσει στο εξής συμπέρασμα: η συντριπτική πλειοψηφία των επικοινωνιακών ασκήσεων, ακόμα και αν αφορούν μια ελληνική εταιρεία με τζίρο 4-5 εκατομμυρίων ευρώ, είναι αδύνατον –πλέον- να λυθεί ικανοποιητικά, χωρίς την αξιοποίηση των εργαλείων της ψηφιακής επικοινωνίας (Internet, κινητό).

Προχωρώ ένα βήμα παραπέρα αυτή τη σκέψη: όχι μόνο δεν μπορεί να γίνει σωστή επικοινωνιακή δουλειά χωρίς την «επιστράτευση» της ψηφιακής επικοινωνίας, αλλά η κατάστρωση του πλάνου πρέπει να ξεκινήσει από την digital περιοχή... Μπορούμε να το πάρουμε ως δόγμα, αν και το λογίζω ως θεώρημα, που μπορεί σχετικά εύκολα να αποδειχθεί, σε μια παρουσίαση των δέκα λεπτών.

Το επιχειρηματικό περιβάλλον για ένα τέτοιο εγχείρημα, δεν είναι στρωμένο με ρόδα… Από τη μια πλευρά έχουμε την τάση περικοπής των budget επικοινωνίας ενός μεγάλου αριθμού εταιρειών. Από την άλλη, η κουλτούρα γύρω από το Internet στη χώρα μας, έχει ακόμα δρόμο προκειμένου να πλησιάσει τις ανεπτυγμένες αγορές. Τέλος, ο πολλαπλάσιος αριθμός media που λειτουργεί στη χώρα μας, αναλογικά με τα ισχύοντα σε άλλες χώρες, αφήνει –και σε αυτόν τον τομέα- τα «αποτυπώματά» του.

Η avant brand ήδη έχει μπει σε αυτό το στίβο, όπου υπάρχουν και άλλες αξιόλογες προτάσεις. Μένει να επιβεβαιωθεί ή όχι η επιλογή της συγκεκριμένης εταιρείας, να αντιμετωπίζει τις ασκήσεις της μέσα από το πρίσμα της στρατηγικής, να χτίζει δηλαδή υποδομές και κουλτούρα, που παρέχουν λύσεις σε μεσομακροπρόθεσμη βάση.

Η μέχρι τώρα πορεία της εταιρείας επιτρέπει την αισιοδοξία. Αυτό, πάντως, που ενισχύει το εγχείρημα, είναι η δυναμική και η ορμή των νεαρών στην ηλικία συνεργατών. Η ομάδα της avant brand στηρίζεται σε ένα κορμό νέων ανθρώπων, όχι γιατί υποτιμάται η εμπειρία, αλλά γιατί –για τέτοιες υπηρεσίες- είναι απαραίτητη η φρεσκάδα και η πρωτογενής σχέση με την τεχνολογία, που κατά κανόνα έχουν άτομα κοντά ή κάτω των 30 ετών. Δεν είναι όμως μόνο θέμα τεχνολογίας. Οι νέοι/νέες αυτής της χώρας που βρίσκονται μεταξύ 25 και 32, είναι πολίτες που γνωρίζουν ότι δεν υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για καριέρα στην αγορά εργασίας και γι’ αυτό αναζητούν με ένταση τη δυνατότητα να δείξουν τις δυνατότητές τους και να διεκδικήσουν αυτό που τους ανήκει.

Σταματώ εδώ γιατί αυτό το blog δεν δημιουργήθηκε για να κάνουμε promotion και marketing, αλλά από την άλλη πλευρά θεωρώ υποχρέωσή μου να σας ενημερώνω για τα «καπέλα» που φοράω και σ’ αυτό έχω κάνει μια επιλογή που δεν είναι καθόλου δημοφιλής στην Ελλάδα: επιθυμώ να φοράω λίγα καπέλα, όσα, δηλαδή, μπορεί να αντέξει το κεφάλι ενός ανθρώπου και –πάνω απ’ όλα- να είναι ευδιάκριτα και ονοματισμένα…

3 comments:

Anonymous said...

Καλή επιτυχία στο νέο σας εγχείρημα!

Anonymous said...

Ανάμεσα σε τόσες εταιρείες "ψηφιακής στρατηγικής" νομίζω πως αυτή θα είναι από τις λίγες που θα έχουν και την απαραίτητη τεχνογνωσία.

Στάθης Χαϊκάλης said...

@alexandros
@bizwriter

Σας ευχαριστώ.. Ο καθένας μας κρίνεται από τα αποτελέσματά του κα τις πράξεις του, όχι τις εξαγγελίες του.
Επειδη η συζήτηση είναι μεταξύ φίλων, σας εξομολογούμαι ότι μέχρι στιγμής δείχνει πως υπάρχει αντικείμενο , ενδιαφέρον και χώρος για να γίνει ουσιαστική δουλειά.