Monday, June 02, 2008

Τα «4 L» που φέρνουν τα social media στα brands

Εντάξει, έχετε ακούσει και έχω ακούσει πολλές φορές ότι τα social media δεν παίζουν και κανένα σπουδαίο ρόλο στην εικόνα και στην πορεία των brands. Το 50-60% αυτών που το λένε έχουν –για την ώρα- τους αριθμούς και τα γεγονότα με το μέρος τους.

Είμαι σε θέση, πάντως, με νούμερα, γεγονότα και στοιχεία, να αποδείξω ότι δύο από τα σημαντικότερα brands της χώρας μας, με αρκετά εκατομμύρια πελατών, εάν δεν παρακολουθούν τα social media σε καθημερινή βάση, χάνουν ένα πολύ σημαντικό τμήμα της εικόνας τους, του reputation και του perception που υπάρχει για τις υπηρεσίες τους.

Χάνουν επίσης, την ευκαιρία να συλλέξουν μια σειρά παραπόνων, που καθημερινά αναρτούν απλοί πελάτες σε blogs, sites, chat, κλπ: παράπονα που κανένας άλλος παραδοσιακός μηχανισμός δεν μπορεί να συλλέξει. Ούτε υπηρεσία παραπόνων, ούτε mystery shopping, ούτε, ούτε,...

Είναι αλήθεια ότι πρέπει να έχουμε υπομονή στη χώρα μας, προκειμένου να ωριμάσουν οι συνθήκες, όπου οι εταιρείες θα αντιληφθούν την αξία της καθημερινής «διύλισης» των όσων γράφονται γι’ αυτές στο Διαδίκτυο...

Μέχρι τότε, ας διαμορφώνουμε τα δικά μας εργαλεία και τα επιχειρήματά μας. Στο link που ακολουθεί, η ιδέα είναι ότι τα social media φέρνουν τα 4 L στα brands και τα βοηθούν να αποκαταστήσουν μια απολύτως απαραίτητη επικοινωνία με τους πελάτες τους: listen, lurk, lounge, learn…

(η φωτο είναι από το flickr.com)

No comments: