Μια συζήτηση με τον Wolfgang Lünenbürger έφερε στην επιφάνεια το ότι είναι «οδοστρωτήρας» η αγγλοσαξονική πραγματικότητα των social media. Όταν αναφερόμαστε σε αυτόν τον καινούργιο κόσμο, οι παραστάσεις που έχουμε είναι από τις ΗΠΑ, λίγο από Βρετανία, από τη χώρα μας και κάποια στατιστικά, που αφορούν την υδρόγειο. Πάνω σε όλα αυτά όμως έχει χτιστεί η «ιμπεριαλιστική» αντίληψη, ότι τα social media είναι αυτό που μας έρχεται από τις ΗΠΑ.
Η συνέντευξη του Wolfgang, στην πρώτη απόπειρά μου για videocasting, δείχνει ότι ο χάρτης των ευρωπαϊκών new media διαθέτει μια ενδιαφέρουσα «βιοποικιλότητα» και αναδίδει αξιοσημείωτες ιδιαιτερότητες. Σημειώνω ορισμένα χαρακτηριστικά, αλλά σας παροτρύνω να δείτε το video (πατώντας πάνω στη φωτό, είναι η πρώτη μου απόπειρα videocasting, συνεπώς ζητώ την κατανόησή σας):
-Δεν υπάρχει ενιαία ευρωπαϊκή πραγματικότητα, αλλά τάσεις ανά χώρα.
-Οι διαφορετικές γλώσσες παίζουν πρωταρχικό ρόλο.
-Η τάση ευνοεί κλώνους των παγκόσμιων social media (Facebook, κλπ).
-Μεγάλες χώρες όπως Ισπανία, Ρωσία, Πολωνία έχουν το δικό τους ενδιαφέροντα ψηφιακό κόσμο.
Πού βρίσκεται η Ελλάδα σε αυτό το χάρτη; Ο μικρός αριθμός πολιτών που μιλούν ελληνικά (π.χ., σε σχέση με τα Πολωνικά) και η χαμηλή διείσδυση του Internet, είναι δύο χαρακτηριστικά που επηρεάζουν τα social media στη χώρα μας. Ωστόσο, η τάση των Ελλήνων να μιλάνε (κυρίως στα κινητά, αλλά αφορά και άλλες σφαίρες) συμβάλει ώστε η διείσδυση των social media τη χώρα μας να (εικάζω ότι) είναι κάτι παραπάνω από αυτό που θα προέκυπτε από τους ψυχρούς αριθμούς.
Τον Wolfgang τον συνάντησα στη Ρουμανία, όπου οργανώσαμε μαζί ένα workshop για digital strategy. Προερχόταν από την Ισπανία και πήγαινε στην Λιθουανία. Είναι ο επικεφαλής του τομέα digital strategy για την Edelman στην Ευρώπη και επειδή ταξιδεύει τόσο πολύ, έχει παραστάσεις εκ του σύνεγγυς.
No comments:
Post a Comment