Τα social media δίνουν άφθονο «γήπεδο». Η αντίληψη ότι αυτό θα αξιοποιόταν απ’ όσους θέλουν να διευρύνουν τη γνώση, το διάλογο, την αμφίδρομη επικοινωνία, είχε ισχυρή βάση, αλλά και ένα στοιχείο αφέλειας.
Η ανάλυση του Economist υποστηρίζει ότι ο ελεύθερος, άφθονος χώρος του Διαδικτύου και η δυναμική των social media αποτελούν προνομιακό χώρο και για άλλες ομάδες κοινού: εκπρόσωποι εθνικιστικών τάσεων, θρησκευτικών ομάδων, φανατικοί κάθε είδους, μικρές ομάδες ζηλωτών, όλοι αυτοί έχουν διαθέσιμη ενέργεια, να «χτίσουν» τις υποθέσεις τους στα social media.
Είναι ένα «γήπεδο» στο οποίο δεν μετράει μόνο πόσο καλές προθέσεις έχει κάποιος να διαδώσει τις ιδέες του ή πόσο ελκυστικές ιδέες έχει… Έχει μεγάλη αξία, επίσης, η ένταση, το πάθος, το μίσος με το οποίο κάποιες ομάδες αναζητούν ευκαιρία να κάνουν καμπάνιες. Το Internet προσφέρει σε τέτοιες ομάδες το μεγάλο πλεονέκτημα ότι μπορούν με μια αναζήτηση να βρουν τους ομοϊδεάτες τους, να νοιώσουν πολλοί, να ενισχύει ο ένας το blog του άλλου, να θεωρήσουν ότι έχουν μεγάλη προωθητική δύναμη, καθώς η πλειοψηφία παραμένει σιωπηρή, παθητική ή αδιάφορη.
Η αναλυση του Economist είναι περιεκτική και προσφέρεται για όσους επιθυμούν ειλικρινή συζήτηση για τα μελλούμενα. Από αυτές τις γραμμές έχει διατυπωθεί και άλλες φορές: το ζητούμενο είναι πότε οι θεσμοί της κοινωνίας, οι οργανισμοί, οι επιχειρήσεις, αρκετά πρόσωπα που έχουν δημόσια παρουσία, θα παραμερίσουν τους ενδοιασμούς τους, ώστε να ενισχύσουν την παρουσία τους στα social media. Τότε τα τελευταία θα γίνουν πιο αντιπροσωπευτικά και θα «ισορροπήσει» η εντύπωση ότι κάποιες μικρές ομάδες –λόγω της έντονης και δυναμικής παρουσίας τους στα «πελάγη» του Internet- έχουν ισχυρότερη δύναμη από αυτήν που πράγματι διαθέτουν.
*η φωτο είναι από το flickr*
No comments:
Post a Comment