Tuesday, December 02, 2008

Οικονομική κρίση, η διαφήμιση και η on-line επικοινωνία

Δεκάδες σελίδες και εκατοντάδες kilobytes αφιερώνονται για να διερευνήσουν αν η οικονομική κρίση θα ωφελήσει την online επικοινωνία και κατά πόσον κρατάει η παραδοσιακή διαφήμιση. Δεν χρειάζεται να πούμε ότι συνήθως αυτές οι αναλύσεις καταλήγουν σε βυζαντινολογία. O Economist εισφέρει κάποια στοιχεία γι’ αυτό, ενώ βρίσκει την ευκαιρία να κάνει μια αναφορά και στο mobile marketing.

Η συζήτηση δεν είναι άνευ αντικειμένου… Ωστόσο όσοι περιμένουν μονοσήμαντες απαντήσεις θα απογοητευτούν. Οι απλές εξισώσεις «ένα συν ένα κάνουν δύο» έχουν πάψει εδώ και μερικά χρόνια να περιγράφουν το σύγχρονο κόσμο. Με ρώτησαν πριν μερικές εβδομάδες και εγώ απάντησα για την εξέλιξη της online επικοινωνίας στην Ελλάδα και τις επιπτώσεις που ενδέχεται να έχει η κρίση…

Διαβάστε καλύτερα τις αναλύσεις του Economist, γιατί είναι αλήθεια ότι μπορούμε να βγάλουμε ασφαλέστερα συμπεράσματα παρακολουθώντας τις διεθνείς εξελίξεις, παρά κάνοντας απόπειρα ερμηνειών για τις τάσεις στην ελληνική αγορά, όπου τα στοιχεία παραμένουν ελλιπή.

*η φωτο είναι από το flickr*

4 comments:

ο δείμος του πολίτη said...

Δε νομίζω ότι η διαφήιση θα βοηθήσει να ξεπεραστεί κρίση σε καμία περίπτωση. Κάθε διαφήμιση φτηνή ή ακριβή απαιτεί να μπορέι ο καταναλωτής να αγοράσει. Από τη στιγμή που η οικονομική κρίση -παρατεταμένη στη χώρα μας- χτυπά τόσους πολίτες, είναι λογικό να μην μπορούν να αγοράσουν προϊόντα.

Πολλοί, εξάλλου, στρέφονται όλο και περισσότερο στις φτηνότερες λύσεις μη διαφημιζόμενων αγαθών είτε αυτά είναι κινέζικα είτε πολούνται από μεγάλες πολυεθνικές που ξοδεύουν λιγότερα χρήματα αν κι έχουν εντατικότερη διαφήμιση (βλ. Lidl, Aldi). Έτσι, όμως ενώ άμεσα επηρεάζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, έμμεσα χτυπά την ίδια την εργασία του και τη δική του οικονομική δυνατότητα να καταναλώνει.

Η αγορά μπορεί να κινηθεί μόνο μέσα από την εργασία και εφόσον έχει δουλειά ο κόσμος, θα μπορέι και να καταναλώνει (σχετικά προτέινω δύο πρόσφατα άρθρα μου, το οικονομική κρίση και μαύρη εργασία και το οικονομική κρίση και μικρομεσαίες επιχειρήσεις).

Πρόδρομος Ταράσης said...

καλησπερα μια πολυ ενδιαφερουσα ποιοτικη ερευνα για την διαφημιση και την κριση παρουσιαστηκε στα βραβεια Effie
http://www.effie.gr/App_Upload/PDF/Effies%202010_MRB.pdf

Στάθης Χαϊκάλης said...

@Πρ.Ταράσης, πράγματι είναι πολύ καλή Ευχαριστώ

Στάθης Χαϊκάλης said...

@ο δείμος του πολίτη,
πολύ ενδιαφέροντα και τα δύο άρθρα σου, που αφορουν καυτά θέματα. Οπως πάνε τα πράγματα, θα υπάρχει συνεχής ανάγκη για τοποθετήσεις πάνω στα συγκεκριμένα ζητήματα