Thursday, July 07, 2011

Γράμμα προς ένα γνωστό πολιτικό..


ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΟ INTERNET ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ;

Η επιστολή που ακολουθεί θα μπορουσε να σταλεί σε μια ομαδα πολιτικών του ελληνικού κοινοβουλίου, που δεν ειναι μεγαλη. Με κάποιους έχει τύχει να διασταυρωθώ , με άλλους υπάρχει μια τυπική γνωριμία. Το γράμμα αυτο παίρνει τη μορφή της ‘ανοικτής επιστολής’, γιατι έχει περισσότερη αξία να αναπτυχθεί ο σχετικός διάλογος, παρα η ‘κατ’ ιδίαν’ επικοινωνία.


Αγαπητέ,

Γνωριζόμαστε χρόνια και , δεν εχω λογο να κρύψω οτι εχω παρακολουθήσει τη συνεχή σου προσπάθεια να παράγεις έργο. Θα μπορουσα να αναφέρω αρκετά στοιχεία κριτικής για το έργο σου, αλλά δεν μπορώ επουδενί να υποστηρίξω ότι ήσουν υποκριτής ή οτι έκανες μονο επικοινωνία, με ελάχιστο ‘περιεχόμενο’.
Τα τελευταία 4 χρόνια είχαμε μερικές φορές την ευκαιρία να συζητήσουμε το θέμα της επικοινωνίας σου και είχα υποστηρίξει ότι θα ήταν καλό να ξεκινήσεις με ένα πλάνο μια , έστω ‘συντηρητική’ παρουσία στο Διαδικτυακό Οικοσύστημα... Αν αυτά που υποστήριζα το 2007-2008 φαινόντουσαν ως αποψεις ενός ‘νεοφώτιστου’, ολιγον παθιασμένου , που επηρεαζόταν απο τη καμπάνια του Obama, τώρα θα επανέλθω. Οχι με το στυλ αυτού που δικαιώθηκε, καθώς πολλά απο αυτά που εθεωρούντο τότε ως ορθά,  έχουν πλέον διαφοροποιηθεί και μερικά εχουν  διαψευσθεί.
Οι παρακάτω σκέψεις ξεκινούν απο τη σκοπιά ενός υποψιασμένου πολίτη. Σε αυτη τη φάση, για αρκετούς απο εμάς, ειναι πολύ πιο σημαντική απο οποιαδήποτε επαγγελματική επιδίωξη.
Αξίζει να το ξανασυζητησουμε αυτά που ακουσες το 2008-2009,  για τρεις λόγους:

1) οι συνθήκες κρίσης της ελληνικής κοινωνίας και της νομιμοποίησης του πολιτικού συστήματος, απαιτούν να διευρυνθεί ο ανοικτός διάλογος , που μόνο μέσα απο το Internet (και τις ζωντανές συναντήσεις) μπορεί να διεξαχθεί

2) η έξαρση της κριτικής προς τους πολιτικούς και η εξάπλωση των φαινομένων διαμαρτυρίας και αγανάκτησης, θα περιορίσουν τις δυνατότητες επικοινωνίας που παραδοσιακά είχατε εσείς ή πολιτικοί με το εκλογικό σώμα

3)οι επόμενες εκλογές, είτε γίνουν μέσα στο 2011, είτε αργότερα, θα διεξαχθούν σε ένα περιβάλλον, όπου θα έχει αλλάξει αισθητά το επικοινωνιακό περιβάλλον. Σε κάθε περίπτωση το Internet, δεν ειναι μονο πιο ισχυρό αποτι στις εκλογές του 2009, αλλά και έχει υψηλότερο βαθμό αξιοπιστίας.
Απο επιλογή, αυτο το σημείωμα ειναι γραμμένο σε απλή γλώσσα, χωρίς τη jargon των Ειδικών, καθώς ειναι πιθανόν να μην έχεις παρακολουθήσει την εξέλιξη της ορολογίας και τις μανιέρες των Experts. Για να μην αφήσουμε όμως αυτο διαλογο σε ρηχό επίπεδο, θα κοινοποιήσω στο τέλος μια συζήτηση που έγινε σε μια ελληνική ομάδα του Facebook, που προχωρά σε μεγαλύτερο βάθος και αντιμετωπίζει ευρύτερες διαστάσεις.  
Πολλοί θα πουν οτι δεν έχει καμμιά αξία στην ελληνικη πολιτική σκηνή, αυτά που συμβαινουν στις προεκλογικές περιόδους ανεπτυγμένων χωρών. Προφανώς ειναι αφελές να τα αντιγράφουμε. Απο την άλλη όμως, ειναι επιπόλαιο να έχουμε πληρη άγνοια...


ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA KAI O ABRAHAM LINCOLN

Είναι αντιληπτοί οι  ενδοιασμοί και τα ερωτήματα σου για την αξία της παρουσίας σου στο Internet. Σύντομα να αναφέρω, οτι πράγματι υπάρχει μια υπερβολική συζήτηση για τα social media. Γι αυτο ειναι προτιμοτερο να εξετάσεις τη παρουσία σου στο Internet συνολικά, αυτό που λενε στο εξωτερικό Online Engagement και Online Reputation. Σ’ αυτο βασικο ρόλο παίζει η κατάσταση του site σου, αλλά και άλλες διαδικτυακές (ή στο κινητό) κινήσεις σου, πέραν των πολυδιαφημισμένων social media.
O Abraham Lincoln έλεγε ότι δεν του αρκούσε να επικοινωνεί με το λαό του μέσω διαμεσολαβητών και γι’ αυτο επιδίωκε να κάνει ένα ‘public opinion bath’. Την έννοια αυτή την ανέσυρε ο Obama με τα γνωστά αποτελέσματα.
Αν θεωρείς ότι είσαι πολύ ισχυρός στα κλασσικά Media και στο δίκτυο υποστηρικτών σου , αξιολόγησε αν αυτο το ‘πλαίσιο’ ειναι αρκετό για τα σχέδιά σου στις επόμενες εκλογές. Υπο τις σημερινές συνθήκες, που θα επιδεινωθούν, τα οφέλη που μπορείς να λάβεις απο τα κλασσικά media και το δίκτυο υποστηρικτών σου (που στην περίπτωσή σου, πράγματι δεν ειναι κομματάρχες), δεν αρκεί για να επιτύχεις τους στόχους σου. Ολα αυτά που αναφέρονται εδώ, αφορουν εις το πολλαπλούν, το κόμμα σου.



ΧΤΙΣΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΚΑΝΑΛΙΑ, ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ

Σε ώριμες δημοκρατίες οι πολιτικοί έχουν ένα δίλημμα για το πώς να μοιράσουν τη προσοχή τους ανάμεσα στα κλασσικά Media και τα New Media, στην Ελλαδα όμως αυτο το δίλημμα τίθεται -ως συνήθως- με στοιχεία υπερβολής. Ορισμένοι έλληνες πολιτικοί μάλιστα έχουν το φόβο, οτι αν αναπτύξουν παρουσία στο Internet, αυτό θα το εκλαβουν αρνητικά δημοσιογράφοι και media που διατηρούν σταθερούς διαύλους επικοινωνίας.
Αν δούμε ψυχρά τα πράγματα, η κατάσταση έχει ως εξής:
α)Το παιγνίδι έχει κριθεί ΚΑΙ στην ελληνική κοινωνία, οπως και στο εγχώριο επικοινωνιακό Οικοσύστημα: οποια μέτρηση και αν λάβεις υπόψη σου (πχ δες της MRB), τα στοιχεία ειναι σαφή: αν δεν αναπτύξεις παρουσία στο Ψηφιακό Κόσμο , τότε έχεις αποκλείσει τον εαυτό  σου απο την επικοινωνία με ένα σημαντικό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, ένα τμημα ψηφοφόρων που κρίνει εκλογές και σταυροδοσία.

β)εαν τα media ενδιαφέρονται να είναι μέσα στο νέο σκηνικό, μπορουν να κάνουν τις επενδύσεις που επιχείρησαν στη Διαδικτυακή Σφαίρα, αντίστοιχα media στο εξωτερικό.

γ)ισχύει και για το κόμμα σου, οπως και για τη προσωπική σου πολιτική παρουσια, η ατάκα που είπε πριν 3 χρόνια ένας ισχυρός του αμερικάνικου NBC: ‘στην εποχή του Web 2.0, όλες οι οντότητες είναι, η κάθε μια τους, ενας Οργανισμός  media’. Πρεπει να παράγει η κάθε οντότητα το δικό της content , ανεξάρτητα τι απο αυτό θα φιλοξενήσουν τα κλασσικά media.    
Αν αυτο το ακουγες πριν 3 χρόνια ως παραδοξολογία, αυτη τη στιγμή -ναι, στο ελληνικό περιβάλον- ειναι μια καθημερινή πραγματικότητα. Είναι βέβαιο ότι έχεις συνεργάτες, που μπορουν να στο εξηγήσουν σε μεγαλύτερη αναλυση και βάθος.
Και κάτι άλλο:Οσο θα προχωρά η κρίση των ελληνικών Μέσων, τόσο θα σε πιέζουν οι συνέπειες αυτής της αναπόδραστης εξέλιξης. Ωρα λοιπον να προχωρήσεις στη δημιουργία των δικών σου interactive media, που μπορουν να ειναι -στους πονηρούς, αγανακτισμένους καιρούς μας- οσο interactive σχεδιάσει η καμπάνιά σου.


ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΟΙΝΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΑΛΛΟΙΩΣ

Το Μάρτιο 2009, στο περιθώριο της 1ης εκδήλωσης του Ινστιτούτου Επικοινωνίας για τα social media, ενας  γνωστός εργάτης (με πολιτική κουλτούρα) του ελληνικού Internet, εκανε σ’ ενα ‘πηγαδάκι’ μια ενδιαφέρουσα επισήμανση. Την διατύπωσε, για να θυμηθούμε, όταν ήταν φρέσκια η επανάσταση που είχε κάνει η καμπάνια Obama στην επικοινωνία συνολικά (και όχι μονο στην πολιτική).  ‘Οι έλληνες πολιτικοί έχουν πολύ στενές, πολύχρονες σχέσεις με ένα σύστημα ανθρώπων, που ειναι κομματικά στελέχη, συνδικαλιστές, προσωπικοί υποστηρικτές τους, ατομα των media κλπ. Αυτο το Σύστημα σχέσεων ειναι περίπου ασύμβατο με την Ανοιχτή Φιλοσοφία, του Internet’.
Πέρασαν δύο πύρινα χρόνια απο τότε.. Εκτός απο το φλερτάρισμα με την πτώχευση, η Ελλάδα πλέον ειναι μπροστά στις αντιδράσεις των Αγανακτισμένων, τις συγκεντρώσεις στο Σύνταγμα, τις συχνές επιθέσεις κατά πολιτικών. Μέσα σ αυτές τις συνθηκες, πηγαίνοντας προς τις επόμενες εκλογές, θα έχεις τις εξής δυσκολίες:
i)ενα υπολογίσιμο ποσοστό πολιτών ειναι επιφυλακτικό σε αυτό που ‘προτείνουν’ τα κλασσικά media

ii)η νεολαία και τα δυναμικά στρώματα της ελληνικής κοινωνίας, ειναι πιθανόν να οδηγήσουν σε μια ανανέωση της επομενης Βουλής , της τάξεως του 50%.

iii) Λογω αγανάκτησης και οικονομικής κρίσης, στις επόμενες εκλογές θα διαδραματίσουν μικρότερο ρόλο μορφές πολιτικής επικοινωνίας, όπως οι περιοδείες σε γειτονιές και η διανομή εκλογικού υλικού...
Ολα τα παραπάνω συνηγορούν στη θέση οτι το κόμμα σου και εσύ προσωπικά, ειναι απαραίτητο να προχωρήσετε σε  μια σχεδιασμένη, μια ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ παρουσία στο Internet.


ΣΧΕΔΙΑ, ΟΧΙ ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Το σημείωμα αυτό κινδυνεύει να φανεί απλοϊκο, καθώς αναφέρεται σε θέματα που απαιτούν
- καλλιεργεια κουλτούρας και εκπαίδευση πολιτικών στελεχών, που δεν μπορουν να γίνουν σε 2-3 εβδομάδες
- τεχνολογικό background, παρότι τα θέματα αυτά ειναι πρωτίστως πολιτικά. Δεν ειναι ζητήματα επικοινωνιακά, πολύ περισσότερο δεν ειναι τεχνολογικά
- εντοπισμό μιας ελάχιστης ομάδας ανθρώπων (στελεχών του κόμματος ή συνεργατών σου), που θα έχουν τη πολιτική κουλτούρα να γυρίσουν σελίδα στα της επικοινωνίας.

Το σημείωμα λοιπον, είναι ένα ‘τσίγκλισμα’ για έναν διάλογο που δεν έγινε ποτέ.
Πιστεύω ότι υπαρχουν πολλοί δραστήριοι πολίτες και καταξιωμένοι professionals (δεν εννοώ της επικοινωνίας), που πιστεύουν ότι αν εσύ ή το κόμμα σου κινηθείτε με την αποσταση ασφαλείας απο το Internet που είχατε στις εκλογές του 2009, αλλά και στη συνέχεια, τότε αυτο θα έχεις μετρήσιμες συνέπειες.
Η πιο σημαντικη  επισήμανση, που προκύπτει απο τη συζήτηση στο Facebook που παραθέτω, ειναι ότι , ανεξάρτητα με το τι/πόσο θα πράξεις, αυτό θα πρέπει να είναι ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ. Πάρε ‘το μπάνιο σου στη νερά της κοινής γνώμης’, που ελεγε ο Lincoln και αφιέρωσε μιά ωρα την εβδομάδα, να παρακολουθείς εσύ ο ίδιος αυτά που λέγονται για εσένα στο Internet, στο Facebook, στο Twitter, στο YouTube.
Επειδή ήσουν πάντα μετρημένος, θα σκέφτεσαι οτι υπο τις σημερινές συνθήκες , δεν έχεις τους πόρους να ξανοιχτείς σ αυτές τις θάλασσες. Το ζήτημα του να αφιερώσεις αυτη τη μια ώρα, ειναι πολύ πιο σημαντικό απο το budget.
Ως πολίτης, σε παροτρύνω να το τολμήσεις, γιατι  θεωρώ  οτι αποτελεί ένα μέρος της επένδυσης που θα συμβάλει στο διογκούμενο αιτημα για αλλαγή του πολιτικού συστήματος.. Οι μέθοδοι επικοινωνίας υμών των πολιτικών, ήταν  ένας απο τα πιο σημαντικούς πυλώνες της εικόνας και της λειτουργίας του πολιτικού συστήματος.
Η αλλαγή αυτου του δυσλειτουργικού -πλέον- και αναποτελεσματικού ‘συστήματος επικοινωνίας, είναι ζήτημα δημοκρατίας και αναγκαίας εξέλιξης των θεσμών. Πήρα τη πρωτοβουλία να σου γράψω αυτο το σημείωμα,  γιατι παρά τις πολιτικές περιπέτειες και κριτικές που αντιμετώπισες τα δύο τελευταία χρόνια, δεν μπήκες στη πολιτική ως ‘πολιτευτής’. Είσαι απο εκείνους που μπορουν  να επιχειρήσουν αυτη τη μικρή, αλλά πολύ σημαντική  υπέρβαση. 
ΑΥΡΙΟ: Οι αδύνατες επισκέψεις σε Λαϊκή,  ΚΑΠΗ και οι προκλήσεις της πολιτικής επικοινωνίας 

Σχετικά:
Obama’s Twitter account: Now with 100 percent more President | VentureBeat
Ποσοι έλληνες πολιτικοί στις επόμενες εκλογές, θα ασχολούνται οι ίδιου, έστω κατά 20%, με τις αναρτήσεις τους στο Twitter και το Facebook; Ο Obama το 'παρακάνει' και λέει οτι πάει προς το 100%. Πατήστε παρακάτω "διαβάστε περισσότερα" για να δείτε  την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση που διεξήχθη στο facebook



  • Nick Panayotopoulos IMO he is trying to make up for his problems with traditional media.
  • Maria Katsikovordou και πόσοι κατηγόρησαν λίγες μέρες πριν τον δικό μας Π/Θ ότι ενημέρωσε για τη καθυστέρηση δήλωσης μόνο μέσω twitter!!! αλλά στην Ελλάδα ισχύει ότι αντί να προσπαθούμε να γίνουμε και εμείς καλύτεροι θέλουμε να κρατήσουμε τον άλλον και τα πάντα στο δικό μας επίπεδο!
  • Leda Karabela Old quote: "“I have never used Twitter. My thumbs are too clumsy to type in things on the phone.” New quote: "My fingers are too slow to go fast on the damn thing..." The problem is WHAT to write not HOW to write it...
  • George Achillias Exactly... What to write !!!!
  • Nick Panayotopoulos
    It's a segmentation based marketing plan IMO. Like Blair decided to go after non politically active voters cos he thought his efforts would have higher "ROI". Obama figures that going after the Twitter & FB users segment will pay off better... than US voters who do not use FB or Twitter. In Greece, some politicians & parties may decide the same, others will decide to focus more on voters who do not use FB or Twitter! IMO it's a case-by-case marketing analysis and decision.See More
  • Maria Katsikovordou The question Nick is if a politician has actually a choice of not including in an election campaign mix social media!!! i don't think such a choice today exists...especially in politics if used correctly fb & twitter are like a blessing to communication/socializatio​n with citizens/voters
  • Maria Katsikovordou ‎...and journalists of course!!!!
  • Leda Karabela I think we all agree - in the end it's about the reach combined with audience/community/demogra​ phics/psychographics and channels. The louder the amplification the higher the hope for messaging saturation. However, the idea & content still matter especially for those who are opinion leaders/influencers. See the trending waves - many topics are irrelevant to so many...
  • Nick Panayotopoulos Maria Katsikovordou Social Media in the overall "Mix" is one thing, social media as "panacea" is another. IMO the decision to FOCUS a certain amount of personal energy on social media ought to be a case-by-case political marketing by each Greek politician. Are social media users a segment or a niche of the Greek electorate, though?
  • Panagiotis Papachatzis Ειδικά για τους δημοσιογράφους χρειάζεται μεγαλύτερη εκπαίδευση απο ότι στους πολιτικούς. Αν δει κανείς, τα ρεπορτάζ που γράφουν για τα twitter accounts των πολιτικών θα καταλάβει τι εννοώ.
  • Leda Karabela
    love this discussion - bravo Stathis Haikalis and George Achillias who prompted it. :-) and seriously, I think the situation is so fluid and everyone is testing and learning that all hypotheses are at play here. And Greece is changing rapid...ly - following the blogosphere/twitte/f/b wave in an unprecedented speed. We are in the funnel - and one thing is certain: adaptability, openness and flexibility are mandatory to avoid being left out - and politicians/journalists better tune in.See More
  • Nick Panayotopoulos In 2000 I proposed to a friend of a friend who was a non-household-name candidate with large party in A' Athens to focus some funds on an online campaign (banners). Fitted his age, style and budget n terms of target plus in 2000 there was also a "novelty" effect. He declined. Of course he was not elected, by very far!
  • Maria Katsikovordou Nick Panayotopoulos it is not a product or an corporation, politics is by nature exposure to people and communication. if people are there, you ought to be there as well, as a politician, it's people's choice not yours..and on top of all things it is easy, joyful and cost free!!!
  • Nick Panayotopoulos
    Maria Katsikovordou IME with politicians "easy, joyful and cost free" is not the main concern of many politicians. Re "it is not a product or an corporation, politics is by nature exposure to people and communication. if people are there, ...you ought to be there as well" That (being everywhere people (potential voters) are can run a mid-size candidacy out of energy/steam. I personally found that out as a candidate in the 1999 elections. :)
  • Maria Katsikovordou well Nick Panayotopoulos as it seems, i guess we will have to agree that we would design different election campaigns :))
  • Maria Katsikovordou and may i add we would "design" different politicians for the future...responsibility is up to us i think to bring politicians closer to People by all means...and it does not have to do with the quantity of people you will approach as a politician, one is enough for me, even one more person believing in me (to the politician) is enought :)
  • Nick Panayotopoulos Maria Katsikovordou You may be right or not, but for the economy of the discussion let's assume you are! :)
  • Maria Katsikovordou lol..we both are, from our point of view :)
  • Stathis Haikalis Ειχα βγει για έναν καφέ με πολιτευομενο σε μεγαλο δήμο, που σκέφτεται να αξιοποιήσει τα social media... Την ώρα που 'ελειπα' απο την online πραγματικότητα , αναπτύξατε φιλοι έναν διάλογο , που θα ήταν χρήσιμο να μελετήσουν (και να υλοποιήσουν κάποιες επισημάνσεις) 40-50 ελληνες/ελληνίδες πολιτικοι που θέλουν να έχουν μέλλον
  • Yannis Theocharis
    As Leda Karabela said its nice to see such an animated discussion on social media! A few points, however, for those willing to take the time to read some thoughts tempered by recent evidence. Maria Katsikovordou,says that “if used correctly... fb & twitter are like a blessing to communication/socializatio​ n with citizens/voters”, a view that many people in this group seem to share. I think that this might be correct, to some small extent for Facebook but, based on evidence, here are some thoughts and questions for all of you social media enthusiasts regarding the “actual” political impact of Twitter:
    What does the fact that Obama makes “heavy” (in comparison to others from the US political elite) use of Twitter in a country that, in 2010, Twitter penetration was 11,9% (of the online population) can tell us about the actual utility of Twitter for Greek politicians?
    I think very little. First of all the Obama “social media miracle” of 2008 has not been repeated anywhere so far. In fact, we haven’t even come close to something similar (I am always refering to the electoral arena). In the 2010 UK election, journalists went as far as to claim that the election will be won “by blogs and tweets”! These exaggerations, which appeared almost daily in media outlets, were very risky as Twitter penetration in the UK was hardly at 10% (of the online population) at the time -although, to be fair, it looked like it was on a crazy rise. But, within a couple of weeks it was not only evident that Twitter won’t be a game-changer in the election, but it was actually being regarded as a disappointment or even useless for campaigning by the very same people who were proclaiming its game-changing potential a couple of weeks before.
    They should have known better, of course, as research in the UK had found that those who use Twitter for political purposes (such as following a politician) are some 2% of the online population -which in the UK is around 70% (Political use of FB is only an additional 2%). What is even worse is that this 2% actually belongs to the highly educated and highly politicised segment of the society which is likely to have strong political opinions and less likely to change them because of a politician’s online behaviour.
    Also: interactivity has always been celebrated as the major asset of social media. Yet research shows that government agencies and politicians primarily rely on one-way communication (most nation leaders’ Twitter accounts are a good example), as a means of informing and educating their followers (meaning, that 2% of highly educated and politicised internet users -in the case of the UK), rather than achieving some elementary level of symmetrical communication. There are of course minor exceptions, but they can hardly have an effect in the general picture which is that, when it comes to the vast majority of politicians on Twitter, Twitter is a little more interactive than the TV, while its audience is a million times smaller.
    Coming back to Greece, I wonder if you know what Twitter’s penetration is, and what you think the above can tell us about Greek politicians’ use of Twitter.. As I see it, it is almost certain that less than 5% of the Greek internet population (internet penetration was 39,4% in 2010 so we are again refering to a tiny minority) make use of Twitter. It is also to be expected –based on the demographics of the Greek online population- that this literally tiny segment of the population consists of highly educated and highly politicised people who are also unlikely to change their party identification or opinions based on GAP’s or anyone else’s online behaviour. On top of that, the fact that hardly any Greek politician on Twitter actually uses her/his account as a tool for interaction with the public, I am wondering about the true effectiveness, or even relevance, of Twitter for mobilising voters (in contrast to the less interactive banners, that Nick Panayotopoulos talked about, for example), and whether we can think of Twitter as a “blessing”, as a tool for “preaching to the converted” or, as some British political scientists have suggested, “a pointless vanity” (see comment by Stathis Haikalis above).Thanks for taking the time to read this (long) response!
  • Nick Panayotopoulos Yannis Theocharis a) Interesting analysis, I think I agree, alas, with most points. In Greece, Twitter users are a niche not even a segment of the electorate.
    As per the |passive" banners I proposed to a candidate, that was in 2000, ie 11 years ago! No social media then (in the whole world).
  • Maria Katsikovordou Thank you indeed Yannis Theocharis...quite an informative answer...still i believe, regardless the numbers etc, if a politician in Greece decided to make use of twitter, the impact this would have on word of mouth and the generation of articles,comments, publicity on traditional media/Press/TV/Radio would be huge!
  • Tatiana Papanastassiou Εμένα θα μου άρεσε να έβλεπα περισσότερους πολιτικούς να έχουν blog. Να το χρησιμοποιούν όμως οι ίδιοι και να αναρτούν εκεί τις απόψεις τους καθώς και αναλύσεις για πολιτικές που σκέφτονται να ακολουθήσουν, νομοσχέδια που προτείνουν κ.λ.π. Να υπάρχει η δυνατότητα για διάλογο με τον κόσμο. Η μία πρόταση που γράφουν στο twitter και στο facebook (που δεν τη γράφουν καν οι ίδιοι) δεν αποτελεί επικοινωνία.
  • Maria Katsikovordou the mixture of social media is under discussion per case, but frankly i think it is priceless, when you are a politician, to have a means by which your voter can come to direct communication with you!!! i cannot think of anything else rather than fb and twitter that allows this!
  • Yannis Koutsomitis Nα ένα ωραίο παράδειγμα: https://twitter.com/fholla​nde/status/821219001799802​88 Γι αυτό (και για άλλα) θα πάει καλά ο Francois.
  • Stathis Haikalis Panagiotis Papachatzis Η παρουσία των ελλήνων πολιτικών στα Κοιν Δίκτυα θα ήταν καλό να μην εξαρτάται απο το τι θα γράψουν οι δημοσιογράφοι... Αν οι ελληνες πολιτικοί δεν έχουν αντιληφθεί (που πολλοί ΔΕΝ το εχουν αντιληφθει) οτι ειναι πλέον υποχρεωτική η ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ παρουσία τους στα social media, τότε... Τότε έχουν θέμα, που θα μεγενθύνεται οσο πλησιάζουμε προς τις επόμενες εκλογές..
  • Panagiotis Papachatzis Stathis Haikalis Δεν εξαρτώ το ένα απο το άλλο. Συμπληρωματική ήταν η παρατήρηση για δημοσιογράφους, κυρίως γιατί έχουν την τάση να απαξιώνουν κάθε ανάλογη προσπάθεια (παραδείγματα υπάρχουν αρκετά). Η αυθεντική παρουσία των πολιτικών είναι αναγκαία, δεν διαφωνώ, με αρκετά οργανωτικά "αλλά" όμως.
  • Stathis Haikalis Panagiotis Papachatzis δεν διαφωνούμε στην ουσία. Θεωρώ ομως, οτι όλοι μας πρέπει -σε αυτη τη κρίσιμη φάση- να πράξουμε αυτο που θεωρουμε σωστό, παρότι ειναι βεβαιο, σε κάθε περίπτωση, οτι 'καποιοι δημοσιογράφοι' θα επιτεθουν για το χ ή το ψ λογο. Εν κατακλείδι: το ορθο για τη χώρα, αλλά και για τις Αξίες που στηρίζει ο καθένας μας, περνά μέσα απο την αντίθεση με κάποια ή πολλά media.
  • Yannis Koutsomitis Φίλοι μου, μη χάνουμε την ουσία: Η αυθεντική παρουσία είναι ζητούμενο όχι ως αυτοσκοπός αλλά κυρίως ως ανάδειξη της ίδιας τους της προσωπικότητας χωρίς διαμεσολαβητές. Οι δικοί μας εδώ μιλάνε με το στόμφο και τη συμβατικότητα της Βασίλισσας Ελισάβετ. Το "αντιεξουσιαστές στην εξουσία" δεν συμβαδίζει με τη πλήρη συμβατικότητα στη δημόσια εικόνα και παρουσία.
  • Nick Panayotopoulos Ένας πολιτικός όταν μιλάει, ειδικά μέσω social media. πρέπει να έχει κάτι περί policiies. Πόσοι έχουν policy advisers και πόσους, σε σχέση με "γραφείο τύπου"?
  • Stathis Haikalis
    Yannis Koutsomitis Maria Katsikovordou Panagiotis Papachatzis Leda Karabela Nick Panayotopoulos Tatiana Papanastassiou my friends, σχεδιάζω να κάνω ένα post σχετικά με την πολιτική επικοινωνία. Με την άδειά σας θα ήθελα να κάνω χρήση αυτης... της συζήτησης. Αν κάποιος επιθυμεί να μείνει μεταξύ μας, κάτι απολύτως σεβαστό, τον παρακαλώ να στείλει ένα μήνυμα. Αν δεν θα το ήθελε έστω και ένας, θα μείνει στην ωραία, παραγωγική ομάδα μας
  • Nick Panayotopoulos OK with me. Everything I say and write is "public" anyway.
  • Leda Karabela Same with me - interesting to read Walter Mead's analysis that actually mentions Papandreou "Presidents fail to be re-elected less because their policies aren’t working than because they have lost control of the narrative." http://blogs.the-american-​interest.com/wrm/2011/06/1​7/can-this-presidency-be-s​aved/
  • Yannis Koutsomitis Stathis Haikalis ΟΚ κι από μένα, Στάθη. btw έγραψε και το ΑΡ πριν λίγο: http://news.yahoo.com/s/ap​/us_obama_twitter
  • Maria Katsikovordou Stathis Haikalis it goes without saying oti anypomono na to diavaso :)
  • George Achillias Τελικά καταλήγουμε να έχουμε πλεόνασμα μέσων, επικοινωνίας, διαχείρισης, περιεχομένου , διαχείρισης κοινοτήτων κ απλά δεν έχουμε πολιτική... Είναι έτσι; Και
    Μήπως όλα αυτά γίνονται για να καλύψουν το έλλειμα αυτής;!
  • Panagiotis Papachatzis Στάθη κανένα πρόβλημα.
  • Panagiotis Papachatzis George Achillias το ανάποδο. Για να επικοινωνήσουν τις πολιτικές και ειδικά εκείνες που δεν αναφέρονται καν στα ΜΜΕ.
  • Tatiana Papanastassiou Ούτε εγώ έχω πρόβλημα, ανυπομονώ να το διαβάσω!
  • Soto Mitroglou ‎1. εγώ πάντως θα ήθελα να δω ΣΥΝΕΧΕΙΑ Κ ΣΥΝΕΠΕΙΑ στη χρήση των social media από πολιτικούς! το μόνο που διαπιστώνω είναι διάτοντες αστέρες. το ίδιο ισχύει κ για πολλούς επιχειρηματίες.
  • Soto Mitroglou ‎2. θα ήταν ευχής έργο να χρησιμοποιούν το twitter. Θα γλυτώναμε από βαρετές σεντονιάδες...
  • Soto Mitroglou George Achillias Το έλλειμμα ουσίας σίγουρα δεν αντισταθμίζεται με "το επικοινωνιακό περιβάλλον", απλώς το "καινούργιο" είναι λίγο φανταχτερό πάντα και μας θαμπώνει
  • Maria Katsikovordou οι πολιτικοί πάντως είναι και άνθρωποι και πέρα από πολιτικές καλό είναι να δείξουν και αυτό τους το κομμάτι μέσα από τη χρήση των fb/twitter...άλλωστε ο χαρακτήρας τελικά είναι αυτός που παίζει καταλυτικό ρόλο σε πολιτικές εξελίξεις (σκάνδαλα/εγωπάθεια/απληστ​ία/ηθικό και νόμιμο κλπ κλπ)


  • Yannis Koutsomitis ‎@Maria Katsikovordou Μπράβο Μαρία, πες τα!


  • Nick Panayotopoulos
    Yannis Koutsomitis Maria Katsikovordou Σε μία επχή που παγκόσμια και ειδικά στην Ελλάδα, υπάρχει σαφές έλλειμμα πολιτικών (policies) που να επλύουν τα πραγματικά οιονομικά, εργασιακά, κοινωνικά κα προβλήματα, η συμμετοχή πολιτικών είτε σε τ...σατ εκπομπές των ΜΜΕ είτε σε άνευ περιχομένου (δλδ χωρίς συζήτηση συγκεκριμενων policies) τσατ σε Twitter & FB δεν εηυπηρετούν - προσφέρουν. Αντίθετα, άμα ο πολιτικός ή κόμμα έχει συγκεκριμένες προτάσεις πολιτιής να συζητήσει, τότε Twitter & FB έχουν περισσότερο νόημα.
  • Leda Karabela ‎"This isn't the first time the way we tell stories has changed. Every major advance in communications has given birth to a new form of narrative..." From The Art of Immersion http://www.artofimmersion.​com/

No comments: