7 αναγνώσματα και μια
μουσική
Μέχρι το 2018, ο μόνος
κλάδος που μπορεί να ελπίζει σε ανάπτυξη –σε παγκόσμια κλίμακα- είναι αυτός της
διατροφής, κατά το αμερικάνικο Slate. Πέρα απο
την ποσοτική του μεγένθυνση, θα δούμε
πολλές αλλαγές. Είτε γιατι θα ενταθεί η πίεση για την αντιμετώπιση της φτώχειας,
είτε επειδή θα ενισχυθεί η κριτική στα ‘σκουπίδια’ των fast food και των αναψυκτικών.
Ένας ριζοσπάστης στα
θέματα της διατροφής από τα τέλη του ’90, ο συγγραφέας Michael Pollan δίνει μια ‘κάτοψη’ των ζητημάτων, από την τραγικές συνέπειες της αύξησης των
τηλεοπτικών εκπομπών μαγειρικής, μέχρι την καταστροφική λειτουργία του φούρνου
μικροκυμάτων . Το βιβλίο
του Cooked καταγράφει
αυτά, μέχρι και το ότι η λέξη ‘μάγειρος’ προέρχεται από την –επίσης ελληνική-
λέξη ‘μαγεία’. Φωτιά, αέρας, γη είναι τα
βασικά του στοιχεία, όπου προσθέτει μια γοητευτική περιγραφή για το ζύμωμα και
το φούρνισμα του ψωμιού.
Κατά τα άλλα η συζήτηση
για την κουζίνα και οι δημιουργίες των σεφ, θα
αντικαταστήσουν, σε κάποιο βαθμό, ένα μέρος του διαλόγου περί την τέχνη.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ, DESIGN ΚΑΙ ΚΡΥΜΕΝΟΙ ΚΑΛΑ ΜΥΘΟΙ
Ο Paul Polak επενδύει κεφάλαια για την αντιμετώπιση της φτώχειας μέσα από το design καινούργιων λύσεων, που είναι προσιτές στους
φτωχούς του πλανήτη. Το εξηγεί
σχετικά στο βιβλίο του ‘The business solution to poverty’
Η μόδα των βιβλίων και
των ομιλιών με θέμα τη δημιουργικότητα και το design, υποκρύπτει ενίοτε κοινοτυπίες λέει ο Tomas Frank στο Salon . Ακόμα χειρότερα, -προσθέτει ο αρθρογράφος- εμπεριέχουν μια ιδεολογική
απόπειρα να κρυφτούν σημαντικά θέματα της σημερινής παγκόσμιας κοινότητας, μέσα
από ‘εμπνευσμένες’ ομιλίες και βιβλία που αντιγράφουν προηγούμενα. Με την
ευκαιρία ‘καταχερίζει’ και ομιλίες TED –συνήθως από κάποιους εκατομμυριούχους- , που
θητεύουν αυτήν την λογική. (Ο αντίλογος είναι ότι εκτός από αυτές, υπάρχουν και
πολλές ομιλίες που εκλαϊκεύουν κατά τρόπο μοναδικό θέματα που δεν θα μπορούσε
αλλοιώς να προσεγγίσει το ευρύ κοινό). Η επέλαση του Internet και των smartphones δεν οδηγεί στην περιθωριοποίηση της τέχνης και της αισθητικής, αλλά το αντίθετο.
Όποιος νομίζει πάντως ότι
ο ορθολογισμός θα νικήσει την διαίσθηση και το συναίσθημα, πλανάται, λέει
ο διευθυντής του Μedia Lab
του ΜΙΤ Joichi Ito
. Αυτή η λειτουργία του μυαλού ήταν η κινητήρια δύναμη που ώθησε ένα πάστορα να
ανακαλύψει το basket ball στα τέλη του 19ου αιώνα. Η επέλαση του Internet και των smartphones δεν
οδηγεί στην περιθωριοποίηση της τέχνης και της αισθητικής, αλλά το αντίθετο.
Το Media Lab του MIT |
ΤΑ SOCIAL MEDIA ΤΟ 2014
Ένα μεγάλο άρθρο ασχολείται με το πώς θα είναι τα social media το 2014, αλλά στην ουσία εξηγεί πόσο έχει αλλάξει
η προβολή και η επικοινωνία με την εξάπλωση του Internet.
Ο συγγραφέας υποστηρίζει
ότι λόγω της επέκτασης των Κοινωνικών Δικτύων, η αξία του ίδιου του προϊόντος
είναι πολύ πιο σημαντική για την επιτυχία του, από την επένδυση που γίνεται
στην διαφήμιση και την επικοινωνία του.
Και η έρευνα κοινής
γνώμης δεν είναι πια αυτή που ήταν, καθώς η ευκολία πρόσβασης στις απόψεις πολιτών σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, έχει αυξήσει
αισθητά τις δυνατότητες να μετράμε τις διαθέσεις της κοινωνίας και ειδικών
κοινών.
Να τελειώσουμε με μια συλλογή τραγουδιών που ταιριάζει στο αργοπορημένο φθινόπωρο.
ΥΓ. Συχνά θα γράφω
αναρτήσεις όπου θα σταχυολογώ ορισμένα αναγνώσματα που μου έκαναν εντύπωση.
Στις εποχές βαθειών αλλαγών , η απόκτηση καινούργιων εμπειριών , όχι μόνο μέσω
του διαβάσματος, είναι αυτό που θα μας βοηθήσει να κάνουμε αυτό που θα γίνει,
θέλουμε, δεν θέλουμε: να αλλάξουμε. Αλλοιώς θα ‘χάσουμε’.
No comments:
Post a Comment