Monday, April 27, 2009

Ενδιαφέροντα αναγνώσματα για θέματα που «κεντρίζουν»

Οι μέρες του Πάσχα –που μόλις πέρασαν…- είναι ιδανικές για όσους αγαπούν τη μελέτη και το διάβασμα. Ένα μικρό απάνθισμα από τη δική μου περιδιάβαση, σε μια χρήσιμη αναλογία με εδέσματα και συντροφιές. Οι επιλογές μου, κάποιες από σύμπτωση, άλλες από βιβλία ή αρχεία που περίμεναν καιρό, ακολουθούν…

«Grown Up Digital»
Οι ελίτ και οι ισχυροί που αγνοούν τη νέα γενιά, τη Net Generation, παίρνουν ρίσκο εάν δεν διαβάσουν το βιβλίο του Don Tapscott «Grown Up Digital», ο οποίος είναι ο συγγραφέας του πολύ επιτυχημένου «Wikinomics». Ο Tapscott πραγματοποίησε έρευνα σε 11.000 νέους και τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. Συνιστάται ιδιαίτερα σε κορυφαίους decision makers, είτε είναι πολιτικοί, είτε επιχειρηματίες/top management. Οποίοι συνεχίζουν να αγνοούν τις τάσεις στην Net Generation, παίρνουν το ρίσκο να απωλέσουν σύντομα μέρος της ακτινοβολίας τους.

Ψηφιακός Δαρβινισμός
Για τις δύο τάσεις στο marketing ως προς την κρίση, σας έχουμε ήδη μιλήσει: η μια πρεσβεύει ότι η κρίση είναι συγκυριακή και ότι όλα θα γίνουν περίπου όπως ήταν πριν, όταν αρχίσει η ανάκαμψη. Η άλλα τοποθέτηση, θεωρεί ότι τελείωσε το μοντέλο του marketing (και της διαφημιστικής καμπάνιας), όπως την ξέραμε. Το περιοδικό Strategy+Business της γνωστής εταιρείας συμβούλων Booz & Co (παλαιότερα γνωστής ως BooZ Allen), που έχει κατ' επανάληψη δουλέψει και στην Ελλάδα (πχ με την Εθνική), δημοσιεύει ένα πολύ τεκμηριωμένο άρθρο με τίτλο «Ψηφιακός Δαρβινισμός».

Η βιώσιμη ανάπτυξη ως στρατηγική ανάγκη των εταιρειών
Ακόμα και τώρα πολλές εταιρείες αντιμετωπίζουν την υποχρέωσή τους απέναντι στη φύση και τις επόμενες γενιές, ως αναγκαίο κακό. Μερικές εταιρείες μάλιστα είχαν προσφύγει σε διάφορες επιφανειακές ενέργειες τις οποίες πρόβαλαν στα πλαίσια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (CSR). Oι ενδιαφερόμενοι, είναι χρήσιμο να μελετήσουν το σχετικό άρθρο του Strategy+Business. Σε περίοδο οικονομικής κρίσης θα είναι ακόμα πιο δύσκολο να πειστούν οι κυβερνήσεις και οι επιχειρήσεις να επενδύσουν με προοπτική και με σχέδιο για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Από την άλλη πλευρά, η υπερβολή εναντίον του περιβάλλοντος δεν αφήνει περιθώρια. Το άρθρο εξηγεί γιατί και πώς και πόσα και πού θα βρείτε τις πιο έγκυρες πηγές.

Ως εκ θαύματος
Και κάτι εκτός επαγγελματικής ή πολιτικής ατζέντας: τo βιβλίο του ηθοποιού Κωνσταντίνου Τζούμα (που κάνει και πολύ καλές εκπομπές στο ραδιόφωνο) «Ως εκ θαύματος» (εκδόσεις Καστανιώτη). Φάρσες μαθητών στα τέλη της δεκαετίας του ‘60 με φόντο το Κολωνάκι εκείνης της εποχής. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο, είναι το αυτοσαρκαστικό ύφος του Κωνσταντίνου Τζούμα και οι σκηνές, σαν από επίκαιρα, από μια εποχή που δεν θα γυρίσει ποτέ ξανά…

No comments: