Ο ίδιος ο εκδότης της εφημερίδας-μύθου New York Times δήλωσε πρόσφατα, ότι σε πέντε χρόνια είναι πιθανόν να εξαφανισθεί η έντυπη μορφή της. Ας δούμε μερικά στοιχεία της προβοκατόρικης, ασφαλώς, δήλωσης του Arthur Sulzberger, η οποία πάντως δίνει ένα τόνο των ραγδαίων εξελίξεων στην επικοινωνία και στην ενημέρωση. Η ψηφιακή εποχή, δεν είναι Κοινοτικά Προγράμματα και χρηματοδοτήσεις από το Γ’ ΚΠΣ, αποτελεί μια πραγματικότητα που αφορά τη ζωή μας και την καθημερινότητά μας.
Οι New York Times –όπως διαβάζουμε στην ηλεκτρονική έκδοση των Financial Times (www.ft.com)– βρίσκονται σε μια διαδικασία αναδιοργάνωσης προκειμένου η εφημερίδα να ξαναβρεί το πνεύμα καινοτομίας που φαίνεται ότι έχασε τα τελευταία χρόνια.
Από το να δεχθεί μια σκονισμένη μοίρα, η New York Times Company προσπαθεί να προσαρμοστεί. Σε αυτό το πλαίσιο πριν από 16 μήνες προσέλαβε τον Michael Zimbalist, ο ποίος έχει διατελέσει πρόεδρος της Online Publishers Association και του ζήτησε να δημιουργήσει ένα τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης στην εταιρία. «Ήταν μια αναγνώριση ότι το σκηνικό στα media αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς», δηλώνει ο ίδιος.
Για την ομάδα του ο κ. Zimbalist διάλεξε νέους επιστήμονες από επιστημονικά κέντρα όπως το Media Lab του MIT (Massachusetts Institute of Technology). Ο «σταρ» της ομάδας αυτής είναι ο Michael Roger ο οποίος έχει αναλάβει το δύσκολο έργο, όχι μόνο να προβλέπει τις εξελίξεις στην τεχνολογία, αλλά και να βοηθάει τους Times να προσδιορίσουν τις δυνάμεις που θα διαμορφώσουν τον πλανήτη και τους αναγνώστες της εφημερίδας τις επόμενες δεκαετίες.
Ο Michael Roger έχει σπουδάσει φυσικές επιστήμες στο Πανεπιστήμιο του Stanford και εργάστηκε για μια δεκαετία στο περιοδικό «Rolling Stone». Στη συνέχεια πήγε στο «Newsweek» και ανέλαβε το ρεπορτάζ για την Silicon Valley την δεκαετία του 80, ενώ αργότερα ανέλαβε επικεφαλής των νέων μέσων στη «Washington Post».
Οι New York Times δεν είναι η μόνη εφημερίδα που επενδύει στην καινοτομία. Πέρυσι, οι Los Angeles Times δημιούργησαν μια ομάδα για την αναζήτηση νέων σχεδίων στη κατεύθυνση της ανανέωσης της εφημερίδας.
Ωστόσο δεν έχουν όλοι πειστεί ότι τέτοια μεγαλεπήβολα σχέδια θα δουλέψουν. Ορισμένοι σχολιάζουν ότι «μια ομάδα brainiacs από το MIT» δεν μπορεί να αποτελέσει υποκατάστατο στη κουλτούρα των νέων κεφαλαίων επιχειρηματικού κινδύνου στο στάδιο εκκίνησης (start-up) που γεννήθηκε στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, τη γενέτειρα της Google.
Από την πλευρά του ο κ. Rogers απορρίπτει αυτές τις κριτικές, επισημαίνοντας ότι πολλά από τα μέλη της ομάδας στους New York Times είναι κοντά στην εμπειρία της καινοτομίας. «Δεν είμαστε άγνωστοι με τη συγκεκριμένη νοοτροπία», σημειώνει.
Υπάρχουν τρεις τάσεις που έχουν συγκεντρώσει την προσοχή της ομάδας: η αυξανόμενη πρόσβαση των καταναλωτών σε ευρυζωνικές συνδέσεις χαμηλού κόστους, η εμφάνιση του περιεχόμενου που παράγεται από τους ίδιους τους χρήστες και τέλος μια πληθώρα κινητών τηλεφώνων και άλλων συσκευών.
Αντί να αντικαταστήσουν την εφημερίδα, ωστόσο, οι New York Times πιστεύουν ότι οι συσκευές αυτές θα μπορούσαν να ενισχύσουν τον ρόλο της. Οι αναγνώστες θα χρησιμοποιούν την εφημερίδα σαν σημείο εκτόξευσης που θα τους οδηγεί σε νέες και πιο πλούσιες εμπειρίες.
Ένα από τα καινούργια χαρακτηριστικά για το οποίο η ομάδα του Rogers είναι ιδιαίτερα υπερήφανη είναι το «Times Reader». Χρησιμοποιώντας το νέο λογισμικό των Windows Vista, η συγκεκριμένη εφαρμογή προσαρμόζει αυτόματα την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας για να εμφανίζεται σε διαφορετικές οθόνες – από παραδοσιακούς Η/Υ, σε κινητά τηλέφωνα και φορητές συσκευές.
Για τους αναγνώστες, η ομορφιά αυτής της εφαρμογής είναι ότι κάνει την ηλεκτρονική έκδοση των Times να μοιάζει περισσότερο με την παραδοσιακή έντυπη μορφή. Για τους εκδότες, η προσαρμοστικότητα αυτή σημαίνει ότι μπορούν να δημιουργούν μια μοναδική ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας για διαφορετικούς τύπους οθονών, αντί να προσαρμόζουν νέες εκδοχές για την κάθε συσκευή.
«Αυτό είναι πολύ σημαντικό», τονίζει ο κ. Rogers, που οραματίζεται τους Times σαν ένα «ψηφιακό χυτήριο» που θα παράγει νέο περιεχόμενο για μια ποικιλία διαφορετικών συσκευών και πλατφόρμων. Μια πολύ ενδιαφέρουσα σύγκλιση της τηλεόρασης και του Ιντερνετ στον ορίζοντα σημαίνει οι Times θα μπορούσαν σύντομα να φθάσουν στα καθιστικά των αναγνωστών. Αλλά αν ο κ. Rogers έχει δίκιο, θα συνεχίσουν να τυπώνονται και στην έντυπη μορφή. «Είναι δύσκολο να ανταγωνιστείς το χαρτί», υπογραμμίζει. «Είναι χαμηλού κόστους, πολύ υψηλής ανάλυσης και φυσικά μιας χρήσης».
Οι New York Times –όπως διαβάζουμε στην ηλεκτρονική έκδοση των Financial Times (www.ft.com)– βρίσκονται σε μια διαδικασία αναδιοργάνωσης προκειμένου η εφημερίδα να ξαναβρεί το πνεύμα καινοτομίας που φαίνεται ότι έχασε τα τελευταία χρόνια.
Από το να δεχθεί μια σκονισμένη μοίρα, η New York Times Company προσπαθεί να προσαρμοστεί. Σε αυτό το πλαίσιο πριν από 16 μήνες προσέλαβε τον Michael Zimbalist, ο ποίος έχει διατελέσει πρόεδρος της Online Publishers Association και του ζήτησε να δημιουργήσει ένα τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης στην εταιρία. «Ήταν μια αναγνώριση ότι το σκηνικό στα media αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς», δηλώνει ο ίδιος.
Για την ομάδα του ο κ. Zimbalist διάλεξε νέους επιστήμονες από επιστημονικά κέντρα όπως το Media Lab του MIT (Massachusetts Institute of Technology). Ο «σταρ» της ομάδας αυτής είναι ο Michael Roger ο οποίος έχει αναλάβει το δύσκολο έργο, όχι μόνο να προβλέπει τις εξελίξεις στην τεχνολογία, αλλά και να βοηθάει τους Times να προσδιορίσουν τις δυνάμεις που θα διαμορφώσουν τον πλανήτη και τους αναγνώστες της εφημερίδας τις επόμενες δεκαετίες.
Ο Michael Roger έχει σπουδάσει φυσικές επιστήμες στο Πανεπιστήμιο του Stanford και εργάστηκε για μια δεκαετία στο περιοδικό «Rolling Stone». Στη συνέχεια πήγε στο «Newsweek» και ανέλαβε το ρεπορτάζ για την Silicon Valley την δεκαετία του 80, ενώ αργότερα ανέλαβε επικεφαλής των νέων μέσων στη «Washington Post».
Οι New York Times δεν είναι η μόνη εφημερίδα που επενδύει στην καινοτομία. Πέρυσι, οι Los Angeles Times δημιούργησαν μια ομάδα για την αναζήτηση νέων σχεδίων στη κατεύθυνση της ανανέωσης της εφημερίδας.
Ωστόσο δεν έχουν όλοι πειστεί ότι τέτοια μεγαλεπήβολα σχέδια θα δουλέψουν. Ορισμένοι σχολιάζουν ότι «μια ομάδα brainiacs από το MIT» δεν μπορεί να αποτελέσει υποκατάστατο στη κουλτούρα των νέων κεφαλαίων επιχειρηματικού κινδύνου στο στάδιο εκκίνησης (start-up) που γεννήθηκε στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, τη γενέτειρα της Google.
Από την πλευρά του ο κ. Rogers απορρίπτει αυτές τις κριτικές, επισημαίνοντας ότι πολλά από τα μέλη της ομάδας στους New York Times είναι κοντά στην εμπειρία της καινοτομίας. «Δεν είμαστε άγνωστοι με τη συγκεκριμένη νοοτροπία», σημειώνει.
Υπάρχουν τρεις τάσεις που έχουν συγκεντρώσει την προσοχή της ομάδας: η αυξανόμενη πρόσβαση των καταναλωτών σε ευρυζωνικές συνδέσεις χαμηλού κόστους, η εμφάνιση του περιεχόμενου που παράγεται από τους ίδιους τους χρήστες και τέλος μια πληθώρα κινητών τηλεφώνων και άλλων συσκευών.
Αντί να αντικαταστήσουν την εφημερίδα, ωστόσο, οι New York Times πιστεύουν ότι οι συσκευές αυτές θα μπορούσαν να ενισχύσουν τον ρόλο της. Οι αναγνώστες θα χρησιμοποιούν την εφημερίδα σαν σημείο εκτόξευσης που θα τους οδηγεί σε νέες και πιο πλούσιες εμπειρίες.
Ένα από τα καινούργια χαρακτηριστικά για το οποίο η ομάδα του Rogers είναι ιδιαίτερα υπερήφανη είναι το «Times Reader». Χρησιμοποιώντας το νέο λογισμικό των Windows Vista, η συγκεκριμένη εφαρμογή προσαρμόζει αυτόματα την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας για να εμφανίζεται σε διαφορετικές οθόνες – από παραδοσιακούς Η/Υ, σε κινητά τηλέφωνα και φορητές συσκευές.
Για τους αναγνώστες, η ομορφιά αυτής της εφαρμογής είναι ότι κάνει την ηλεκτρονική έκδοση των Times να μοιάζει περισσότερο με την παραδοσιακή έντυπη μορφή. Για τους εκδότες, η προσαρμοστικότητα αυτή σημαίνει ότι μπορούν να δημιουργούν μια μοναδική ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας για διαφορετικούς τύπους οθονών, αντί να προσαρμόζουν νέες εκδοχές για την κάθε συσκευή.
«Αυτό είναι πολύ σημαντικό», τονίζει ο κ. Rogers, που οραματίζεται τους Times σαν ένα «ψηφιακό χυτήριο» που θα παράγει νέο περιεχόμενο για μια ποικιλία διαφορετικών συσκευών και πλατφόρμων. Μια πολύ ενδιαφέρουσα σύγκλιση της τηλεόρασης και του Ιντερνετ στον ορίζοντα σημαίνει οι Times θα μπορούσαν σύντομα να φθάσουν στα καθιστικά των αναγνωστών. Αλλά αν ο κ. Rogers έχει δίκιο, θα συνεχίσουν να τυπώνονται και στην έντυπη μορφή. «Είναι δύσκολο να ανταγωνιστείς το χαρτί», υπογραμμίζει. «Είναι χαμηλού κόστους, πολύ υψηλής ανάλυσης και φυσικά μιας χρήσης».
3 comments:
Μετά 5 χρόνια θα έχει εξαφανισθεί η χάρτινη έκδοση των NY Times, αλλά θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν οι ελληνικές εφημερίδες που πουλάνει κάτω από 5.000 φύλλα την έκδοση... Α, ασφαλώς θα κυκλοφορούν και οι κυριακάτικες εκδόσεις ορισμένων ελληνικών εφημερίδων, που μέχρι πρόσφατα πουλούσαν 2.000 φύλλα, αλλά εξακοντίσθηκαν στα 50.000 αντίτυπα, μετά την ένθεση σκληρής τσόντας.
Πριν λίγες μέρες, βγήκε στην Ελλάδα η 13η ημερήδια αθλητική εφημερίδα, όταν η Ιταλία έχει μια και η Ισπανία μία. Να τις κατοστήσουμε...
Οι ελληνικές εφημερίδες δεν πουλάνε μόνο τσόντες αλλά και υπηρεσίες που τις εξαργυρώνουν αργότερα για να παραμείνουν ζωντανές…
Post a Comment